2011. augusztus 21., vasárnap

A balta


Eredeti cím: The Hatchet
Magyar címe: A balta
Rendező: Adam Green
Évszám: 2006
Nemzetiség: amerikai
Műfaj: horror / vígjáték
IMDB:
 http://www.imdb.com/title/tt0422401/ (5.7/10) 



Tartalom:
Egy turistacsoport kalandosnak ígérkező hajótúrára indul, de álmukban sem gondolták, hogy talán ez lesz életük utolsó kalandja. Az út során megismerik Victor Crowley legendáját, a fiúét, akire rágyújtották a házat, és akit apja egy baltával próbált kiszabadítani a lángoló épületből. Az ajtóra lesújtó apa azonban az ajtót belülről kinyitni próbáló, szabadulni vágyó fiába vágta a baltáját. A helybéliek szerint az eltorzult testű fiú szelleme még most is ott kísért a mocsárban. Amikor a turistacsoport csónakja elsüllyed, a fiatalok rájönnek, hogy a kísértethistória valóság: valaki egy baltával jár a lápon, és nem kímél senkit.

Szerintem:
A Laptop-om teljesen szétment, így most az asztali számítógépet használom, amin maradt pár fim, amit nem láttam. Laptop-on lévő filmek pedig elúsztak. Igaz ez a gép sem szuperál valami jól.
Már előre gondoltam, hogy valami gagyi tini film lesz, mikor belepörgettem az elejébe, hogy magyar-e egy utca fesztiválba csöppentem, ahol Marilyn Manson szólt (félreértés ne essék semmi bajom Manson-nal, csak nagy általánosságba divat számai szerepelnek a filmekben.). Mivel olvastam, hogy horror-vígjáték és úgy álltam a dolgokhoz. Elkezdtem az elejétől nézni, hát basszus, a tó-parti jelenet, mintha 5 perc erejéig a 80-as, 90-es években lettem volna! 2006-os filmbe ilyent ritka látni, hogy fröcsögjön minden. Komolyan, leesett az állam. Pozitívan csalódtam a filmben. A régi Slasher-horrorok jutottak eszembe, azok szép idők, mikor még Jason Vorhees és Freddy Krueger voltak a topon. Éppen nem régen mondtam az egyik barátomnak, hogy az ilyen film már ritka 2011-es években. Pozitív benyomásom volt eddig a filmről, úgyhogy néztem is tovább.  tipikus amerikai lúzer srác feledni próbálja volt barátnője emlékét ezért egyik barátjával befizetnek egy túrára.  Az idegenvezető idegesítő. A hajós túra a szigetre kudarcba fullad. Közbe lehet halani két buta liba értelmes társalgását. Az elején krokkók gyilkolnak a vízben, de akkor hogyan kerül ide egy balta? Természetes, hogy az egész  háttér történet egy szigeten levő kis házról szól, ahol egy szellemileg visszamaradott kisfiú felnől. Ám egyik Haloween estéjén gyerekek próbálják kikergetni a házból a szörnyet petárdákkal, de a ház begyulad, a fiú nem tud kiszabaduni még apja segítségével sem. 
Ez a film tényleg egy slasher film, régen láttam ilyent. Minden megtalálható benne, ami a régi műfajba bele tartozott. Érdemes volt  megnézni. Igaz egyszer nézthető fajta, de mindenképpen pozitív csalódás volt! Valaki szerint szar ez a film. Akkor egy Péntek 1 vagy Rémálom az Elm utcába erre is azt mondaná. Régen más volt, minden, azóta fejlődött a világ. Néha úgy érzem, hogy teljesen betokosodott sznob emberek nézik a fimeket. Igen ez egy paródia, horror és régi slasher elemekkel felépítve. Jó én is leírom a véleményem, de néha úgy érzem, hogy oyan emberek mondanak filmeke, akik a tini vígjátékokon kívül nem igen láttak mást...


Szerintem: 8.5/10
"Miss K"