2012. március 15., csütörtök

K-Pax


Eredeti címe: K-Pax
Magyar címe: K-Pax: A belső bolygó
Rendező: Iain Soltley
Évszám: 2001
Nemzetiség: amerikai
Műfaj: dráma / sci-fi

Tartalom:
Prot elmeosztályra kerül, amikor egy tolvajlás szemtanújaként megjegyzi, nem látta az esetet tisztán, számára ugyanis túl erős a Földön a fény, odahaza nem ehhez szokott. Dr. Mark Powell pszichiáterrel folytatott beszélgetései során elárulja, a K-Pax nevű bolygóról érkezett, küldetése, hogy vizsgálja az emberiséget. Az orvos nem hisz a betegének, még akkor sem, ha Prot sugárzó nyugalma és érzékenysége katatón, vegetáló kezelteket inspirál a gyógyulásra, s amikor csillagászok és fizikusok szakértő grémiuma előtt olyan tudásról tesz tanúságot, amelyre egyszerű földi halandó nem képes. Dr. Powell fájó traumát sejt Prot viselkedése mögött, lázasan kutat páciense múltjában, agyában, az idő sürgeti, mert Prot bejelenti: két hét múlva visszatér otthonába.

Szerintem:
2001 októberében is kinéztem magamnak ezt a filmet, hogy moziba meglesem, de ez is elmaradt. No, nem baj! Lassacskán pótlom a dolgokat.
Egy zsúfolt pályaudvaron vagyunk. Egyszer csak a semmiből előkerül egy ember, senki nem tudja meg mondani, hogy honnan jött, egyszer csak ott termett. Így kezdődik Prot kalandja a Föld nevű bolygón. Mikor elérte célállomását, a pszichiátrián köt ki, nem tudják eldönteni, hogy bolond-e vagy sem. Gyógyszerezik, nem hat, kezelésekre jár, ahol a pszichiáter súlyos traumára gyanakszik, hogy az lehet a probléma. Ám Prot-nak nem sok ideje maradt, ugyanis két hét múlva megy vissza a bolygójára. A filmben Kevin Spacey nagyon jól alakítja a skinzofén beteget. De ez már az elején leszűrhető: nem mondtam el nagy dolgot. 
Nem nagyon szeretem a sci-fi-t, de inkább drámának nevezném. Attól, hogy valami már a galaxishoz vagy a bolygókhoz köthető nem lesz még sci-fi. De ez csak az én véleményem! (Jó, akkor tudományos fantasztikum volt!) Nem voltam elájulva ettől a filmtől. Többet vártam. Érdekes történet volt, egyszer nézhető... nem nagy eresztés, de tegyük hozzá, hogy 70 millió dollárba került az elkészítése: ... 10 évvel ezelőtt!

Szerintem: 6.5/10
"Miss K"