2011. augusztus 23., kedd

Donnie Darko



26 : 06 : 42 : 12



Eredeti cím: Donnie Darko
Magyar címe: Donnie Darko
Rendező: Richard Kelly
Évszám:  2001
Műfaj: fantasy / dráma
Nemzetiség: amerikai


Tartalom:
1988. Donnie, éles ésszel és élénk fantáziával megáldott, tipikus amerikai kamasz. Életúnt bölcsessége szerint a normális élet nem más, mint egy furcsa rejtvény, amelynek megoldásáról a legtöbb felnőttnek fogalma sincs. 1988-at írunk, "...elérkezett a világvége..." mondja Frank, a 190 centi magas, visszataszító szörnynyúl akit csak Donnie Darko lát. Donnie felfedezi, hogy a külsőre csendes és békés külváros, ahol szerető szüleivel és két lánytestvérével él, sötét titkokat rejt. Frank jelet küld Donnie-nek különleges küldetéséről. Frank ígéretéhez híven nem csak éjszaka, de nappal is rendszeresen látogatja Donnie-t. Felfedi előtte a világmindenség belső változásait, amitől Donnie zavarttá és nyugtalanná válik. Kis idő múlva furcsa dolgok történnek a városban. Könyörtelenül fogy az idő. Donnie rájön, hogy semmi sem véletlen. Az idő és a tér eddig feltételezett határai átléphetőek. Komolyabb slamasztikába került, mint valaha is gondolta volna. Legjobb szándéka ellenére közeli hozzátartozói élete veszélybe kerül. Világossá válik számára, hogy csak ő háríthatja el a közelgő pusztulást...


Szerintem:
Már régebb óta gondokozom azon, hogy írok erről a filmről, hiszen régen is láttam..Úgy éreztem most ejött az ideje.
A 13. születésnapomon néztem meg a moziba másodszor. Akkor is tetszett csak akkor jobban rosszabbul esett ez a film, mint amikor otthon  néztük tesómmal magyarországi premier elött számítógépen, de annak is már több, mint 10 éve. Én szeretem ezt a filmet meg van a maga hangulata. Igaz kicsit depresszív meg érdekes. A filmzenéjét imádom, tisztára a 80-as éveket idézi fel az emberben (INXS, The Cure, Duran, Duran). Szóval a filmzene tényleg nagyon ott van! A színészi alakítások is nagyon tetszettek, főleg Drew Barrymore-é. Azért ha jobban megnézzük ezt a filmet láthatjuk, hogy azért elég nagy nevek kaptak benne szerepet (Noah Wyle - Vészhelyzet, Patrick Swayze - Dirty Dancing, Drew Barrymore - E.T. vagy éppen Mary McDonnell - Farkasokkal táncoló). A filmnek folytatása is van, még én sem láttam. A címe S. Darko, ami Samanthára, Donnie testvérére utal. 
Ez a film megosztja az embereket. Valaki azt mondja, hú de jó volt, aztán a végén kiderül, hogy egy kukkot nem értett belőle, de menőnek tartja, mert Frank a nyúl nagyon király és milyen egy depis film. Van azon kevés réteg aki megértette és ezért tetszik neki valaki meg csak szimplán leszarja. (Egy jó tanács: a magyar szinkron meg borzalmas szerintem, úgyhogy mindenki nézze feliratosan!


Szerintem: 9.5/10
"Miss K"