2012. február 4., szombat

Játsz/ma



Eredeti cím: The Game
Magyar címe: Játsz/ma
Rendező: David Fincher
Évszám: 1997
Nemzetiség: amerikai
Műfaj: dráma / thriller / krimi



Tartalom:
Különös ajándékot kap öccsétől a nagy hatalmú dúsgazdag bankár, Van Orton. Részt vehet egy játékban, amely azt ígéri, hogy megszínesíti szürke napjait. Hamarosan azonban rá kell döbbennie, hogy a játszma az életéért folyik. Megzsarolják, a bankszámláját kitakarítják, autóstul a vízbe esik, végül a csövesek közt találja magát. Mindez része a Játéknak, amelynek homályosak a szabályai, a célja és a tétje. A szervezők csak egyet ígérnek: ismét élvezni fogja az életet. Ha túléli...


Szerintem: 
Még anno az HBO-n láttam kiskoromba a bemutatóját, akkor is nagy színésznek tartottam Michael Doughlas-t, Sean Penn, totál nem érdekelt, ha jól emlékszem akkoriban volt Madonna férje vagy mi a szösz. 
Játsz/ma, ez is egy hülye szójáték... Én egy ilyen szülinapi ajándéknak nem örülnék, alapból sem szeretem a szülinapomat, megelégszem egy csokival. Egy boríték sok dolgot rejthet magában, attól függetlenül, hogy kicsi. Ha valakitől ilyen ajándékot kapnék szülinapomra, meg lennék győződve róla, hogy iszonyatosan utál és a halálom akarja. Lesokkolna a dolog. Azt hiszed nyaralás kikapcsolódás, szórakozás lesz aztán nem is. Ez egy macska egér játék. Már a belépési tesztnél furcsa kérdések voltak. A "feladatok" is érdekesek. Első gondolat, hogy ezektől megszabadulni nem lehet, ott vannak mindenhol a lakásban, a fürdőben és még a szőnyeg alatt is téged figyelnek és feladatokat adnak ki, hogy csináld meg. Nincs ki út! És ilyenkor mit is lehet tenni? Senkihez nem lehet fordulni, mindenki gyanús és az esetek 85%-ában, inkább a 95%-ában mindig össze fogsz futni egy beépített emberrel és nem tudod eldönteni, hogy mi valós és mi nem. Már magad sem tudod, hogy mi igaz és mi nem, mi megrendezett és mi nem. 
A filmről "A cég" című Tom Cruise (amikor még színész volt és nem bohóc) alkotás jutott eszembe, nem is tudom, hogy miért, hisz' nem láttam a filmet, de meg fogom azt is nézni. Érdekes lehet! ... és te meddig bírnád ezt a hajszát?


Szerintem: 7.5/10
"Miss K"