2011. december 3., szombat

Las Bandidas


Eredeti cím: Bandidas
Magyar címe: Las Bandidas
Rendező: Jochim Ronning, Espen Sandberg
Évszám: 2006
Műfaj: western, vígjáték, krimi
Nemzetiség: amerikai

Tartalom:
1880. A Vadnyugat farkastörvényei utolérték Mexikót is. Sara, a gazdag bankár lánya és Maria, a szegény farmercsalád sarja között nem is lehetne nagyobb a társadalmi szakadék, ám erőik egyesítésére kényszerülnek, amikor előbukkan Tyler Jackson, a New York-i Hitelbank képviselője. A könyörtelen banktisztviselő egy csapásra tönkreteszi mindkét lány családját, amikor jogtalanul elveszi tőlük a földjeiket, hogy azokra amerikai vasútvonal épülhessen majd. Sara és Maria elhatározzák, hogy megbosszulják a családjaikat ért sérelmet, sőt gátat állítanak a mexikói parasztok kizsákmányolása elé is... Bankrablókká válnak, és a Hitelbank valamennyi helyi fiókját kirámolják. Quentint, a fiatal rendőrnyomozót rendelik ki a helyszínre, hogy vizsgálja ki az ügyet és kerítse kézre az elkövetőket, ám a fiatal nők pillanatok alatt megnyerik az ügyüknek. Hamarosan Jackson is kénytelen megtanulni és félni e két lány nevét, akiket immár országszerte csak úgy hívnak: "Bandidas".


Szerintem:
Összeszámolni nem tudom, hogy hányszor volt már ez a film a TV-be, emlékszem még moziba is megakartam nézni, de jó, hogy nem tettem.Gondoltam itt az ideje, hogy megnézzem ... a lakásba csak RTL Klub van... na most képzelhetitek!
A történetről nem tudtam semmit, csak annyit: Salma Hayek, Penelopé Cruz meg valami bankrablás. Két különböző értékrendet képviselőnő (szegény bankrablónő és úri nő) összebarátkozzanak és rabolják sorra a bankokat. A lényeg, hogy a gazdag kislány elveszt mindent és olyan nincstelen lesz, mint a leendő bankrablótársa, így összeállnak "pénzt szerezni". Első találkozásuk kicsit vicces, mert a gazdag kislány éppen apja bankját szeretné kirabolni, mikor keresztezik a számításait.
Bevallom őszintén nem tetszett. mondjuk lehet megszoktam Penelopé Cruz drámaiságát a Pedro Almodovár filmekben, bár szerintem Salma Hayektől sem láttam ilyent, mint ez. Nem, nem tetszett. Nem is akarok erről többet írni, többet is ki lehetett volna hozni belőle, de nekem ez nem jött le. (Attól, hogy két jó nőt bele raknak a filmbe az attól meg nem lesz egy jó film, marad egy kalap szar (ettől a filmtől elvonatkoztatva).)

Az már teljesen mellékes, hogy ha egy filmnek "Bandidas" a címe, akkor miért kell nekünk magyaroknak hozzá toldani egy "las" névelőt? Na mindegy! Láttam imdb.com-on is nagyon ki van emelve, hogy ez a magyar cím :-D (Miért kell megmásítani egy eredeti címen is futható filmet? Nem hiszem, hogy az a "Las" szócska dobna rajta ;-))


Szerintem: 4.5/10
"Miss K"