2011. december 3., szombat

Megetetett társadalom


Eredeti cím: Fast Food Nation
Magyar címe: Megetetett társadalom
Rendező: Richard Linklater
Évszám: 2006
Műfaj: dráma
Nemzetiség: amerikai

Tartalom:
Egy fiktív gyorsétteremlánc, a Mickey's marketingese jár utána annak, hogyan is kerül ürülék a hamburgerbe. Szóban forgó emberünk elmegy egy colorado-i húsfeldolgozóba, majd miután a hivatalos látogatás során semmi sem derül ki, elkezd a maga szakállára nyomozni...

Szerintem:
Eddig is azt vallottam, hogy nem eszem gyorséttermi kaját, eddig sem fogok túl sűrűn, azt nem mondom, hogy soha, mert ne mondd,hogy soha. De elég kiábrándító volt. Most gondoljatok bele, egészségtelen és tényleg kitudja, hogy mi van benne. A film arra is jó, hogy elvegye a kedved az ilyen fajta "ételektől" és, hogy lásd, hogy mennyire használja ki Amerika a mexikói vendégmunkásokat, akik napi 20 dollárért is elvállalják a munkát az ilyen fajta gyárakban az amerikai polgárokkal ellentétben. Mennyire embertelen körülmények között dolgoznak. Hát igen, valakinek a piszkos munkát is meg kell csinálni! Oké, aláírom, fiktív az egész, de szerintem mindenki nagyon jól tudja, hogy mi is van a gyorséttermiláncok mögött, miért is egészségtelen meg egyebek...
A filmben feltűnik Avril Lavigne, mint állatvédő, engem irritált a leányzó, rossz szinkronhangot is adtak neki, nekem komolytalan volt ebbe a szerepben, szerintem. Minden esetre többször láttuk 90 percben, mint "A falka"-ban. Ahogy észrevettem inkább Bruce Willis-szel próbálták reklámozni ezt az alkotást, de elég keveset játszik benne...

Szerintem: 9.5/10
"Miss K"