2011. december 25., vasárnap

Tőzsdecápák


Eredeti cím: Wall Street
Magyar címe: Tőzsdecápák
Rendező: Oliver Stone
Évszám: 1987
Nemzetiség: amerikai
Műfaj: dráma / krimi

Tartalom:
A lélektelen pénzember, akinek semmi sem drága, semmi sem értékes, és csak a siker érdekli fiatal alkalmazottjában felismeri ugyanezt a tulajdonságot, és tanítványául fogadja őt. Bud Fox pedig szeretné ellesni a tőzsdemágus titkait.


Szerintem:
Valahogy a "Brókerarcok" című film után kedvet kaptam ehhez is. Ez a film annyi idős, mint én. amikor 12-13 éves voltam akkor is láttam ennek a filmnek a bemutatóját, de valahogy nem érdekelt, pedig akkor is tudtam már, hogy érdemes megnézni. Valamiféle "Brókerarcok" stílusú filmre számítottam. Már kiskoromba is tudtam, hogy Oliver Stone alkotásában nagy nevek szerepelnek.
Mindenki tudja, hogy a tőzsde úgy néz ki, mintha öltönyös bolondok lennének benne. A film 1985-ben játszódik, szerintem most sem működik ez a bróker dologmásképpen, mint annak idején, főleg, ahol folyamatos bolondokháza van és mindenki fut a pénz után, hogy hogyan tudna minél nagyobbat leakasztani a másikról. Az emberek befektetik a pénzüket (értelmetlen) dolgokba, annak reményében, hogy minél nagyobbat kaszálhassanak, ha ez bukta, akkor nyilván mindez a bróker hibája. Ez a film is jó példa erre, ha valaki nagyon simlis és mindenben csak a hasznot látja, akkor lebukik és megjárja. 
Sajnos nem kötött le annyira, mint a "Brókerarcok", el is aludtam egyszer, de nem volt rossz. Szeptemberbe bemutatták a második részét is, ugyan úgy Oliver Stone rendezésében és Michael Doughlas főszereplével.


Szerintem: 7/10
"Miss K"