2012. február 22., szerda

Hetedik

Eredeti cím: Se7en
Magyar címe: Hetedik
Rendező: David Fincher
Évszám: 1995
Nemzetiség: amerikai
Műfaj: dráma / thriller / krimi
Tartalom:
A történet helyszíne egy nagyváros vigasztalanul szürke betonrengetege, ahol egy elmebeteg sorozatgyilkos után nyomoz a rendőrség. A férfi a Bibliában megírt hét halálos bűn lajstromát követve szedi áldozatait. A nyugdíjba készülő, higgadt és bölcs William Sommerset nyomozó és a türelmetlen, lobbanékony természetű újonc, David Mills próbálják megakadályozni az őrültet újabb bűntettek elkövetésében.


Szerintem:
Kiskoromba, mikor még volt HBO-nk, akkor láttam az első 10 percét, míg megtalálják a spagettis ürgét. Legalábbis ennyi maradt meg a filmből. 
Nagyba felkészültem a filmre, előtte meg is ettem egy tányér spagettit. Mondtam is bátyámnak, hogy "megeszek egy tányér spagettit és megnézem a "Hetedik" című filmet!" Nem tudtam, hogy mire számítsak, annyit tudtam, hogy  thriller. Szeretem ezt a műfajt gondoltam nem lehet rossz, mert amúgy is 8.7-es átlaga van (jó, nem mintha annyira adnék az IMDB szavazataira, de meglesem). Nem is szaporítom tovább a szót. Tudom, hogy mindenki úgy van a hétfővel, hogy "fúj", "mikor lesz vége", "utálom" egyebek. Azt nem rhatom, hogy 7 nap, 7 főbűn, vagy mégis? A történetet megint nem fogom leírni, mert fölösleges. Jól összeszedett, megcsinált, alapmű. David Fincher remekel a dráma és a thriller műfajban.  Igaz a vége kicsit kiszámítható, de ugyanakkor ott motoszkál benned, hogy most mi lesz, mit választ vajon igazat mond-e? Nem vontatott, nem unalmas film. Nekem kicist hosszúnak tűnt ez a több, mint 2 óra, de tetszett!
... és ismét sikerült egy David Fincher filmbe bele botlanom, mert Ő: egy jó rendező! Brad Pitt itt még dfiatalos volt, de most se nagyon változott vészesen. Kevin Spacey, az egyik kedvenc színészeim közé tartozik és már David fincher is hamarosan bekerül a favorizálni való rendezők közé. 


Ez minden idők 7. legjobb filmje!
(A Filmkatalógus látogatóinak osztályzatai alapján.)

Szerintem: 8.5/10
"Miss K"