2012. február 1., szerda

* Re-make-Day: Magas szőke férfi... (1972) vs Magas barna férfi... (1985)


Eredeti cím: Le Grand Blond avec une Chaussure Noire // The Man with One Red Shoe
Magyar címe: Magas szőke férfi felemás cipőben // Magas barna férfi felemás cipőben
Rendező: Yves Robert // Stan Dragoti
Évszám: 1972 // 1985
Nemzetiség: francia // amerikai
Műfaj: vígjáték // vígjáték

Magas szőke férfi felemás cipőben (1972):
A titkosszolgálat főnöke, hogy megszabaduljon egy a tisztségére pályázó beosztottjától, az ártatlan muzsikusról, Francois-ról azt állítja, hogy ellenséges sztárügynök, és ráállítja kollégáit. Francois persze mit sem sejt az egészből, s egy holdkóros biztonságával botladozik a zűrzavaros helyzetek forgatagában. Valahogy mindig sikerül kikerülnie minden veszedelemből, sőt a szép kémnő, Christine is beleszeret, míg az őt követők meggyilkolják egymást.


Magas barna férfi felemás cipőben (1985):
Richard Drew, a gyanútlan és szórakozott hegedűművész nem veszi észre, hogy a- mikor kiszáll a repülőgépből, egy fél pár piros cipőt visel. Ezzel felkelti az intrikus CIA-főnök, Cooper figyelmét, aki tévedésből őt tartja az általa várt szuperkémnek.


Szerintem // Magas szőke férfi... (1972) vs Magas barna férfi... (1985):
Az amerikaiak szerintem azt hitték, hogy ezzel a címmel hű, de cselesek, vagy csak nem találtak alkalmas szőke hajú színészt így barnára váltottak és Tom Hanks lett az ügyeletes balek a filmben.
Rákattintottam erre a filmre, mert én is úgy emlékeztem, hogy "Magas szőke férfi felemás cipőben" az a Tom Hanks-es film, de nem furcsa volt nekem az eleje, hogy francia színészek, a magyar régi szinkron meg olyan volt, mintha egy magyar 1980-ból kipattant reklámot néznék. (elszakadva egy kicsit a filmektől, még jó, hogy gépírást kéne tanulnom, aztán itt nyomom a filmekről, ajaj! :-DD). Csodálkozva is hallottam, hogy "Magas szőke férfi felemás cipőben" meg a francia szereposztást , mondom mi van itt?! Még kicsi voltam, amikor láttam a másik verziót, emlékeztem részekre belőle. Nem is tudom, hogy lehetek olyan naiv, hogy jó filmeket csinálnak az amerikaiak. (csak viccelek, természetesen vannak jó filmjeik) De ha ilyen korán 1985 körül elkezdték a koppintást, mit szóljon az ember? Pierre Rchard nagyon jó színész, de ebben a filmben ügyefogyottsága vetekszik Tom Hanks-ével. A Taxi és az "Amerikai taxi" esetéről se beszéljünk! 
Mondjuk nekem az amerikai verzió jobban tetszett, hisz tegnap említettem, hogy az franciák nem a szívem csücske. Természetesen, amelyik amerikai filmről rájövök, hogy "copyright"-os, csökkenni kezd a szemembe! Tom Hanks karrierjében, pedig ez a film hozta meg a sikert.


Szerintem: 7/10 :: 7.5/10
"Miss K"