2012. február 1., szerda

* Re-make-Day: [Rec] (2007) vs Karantén (2008)


Eredeti cím: [Rec] // Quarantine 
Magyar címe: Rec // Karantén
Rendező: Jaume Baragueró, Paco Plaza // John Eric Dowdle
Évszám: 2007 // 2008
Nemzetiség: spanyol // amerikai
Műfaj: horror // horror

[Rec] (2007):
Egy riporternő és operatőre egy csapat tűzoltót követnek az éjszakában, hogy műsort készítsenek mindennapjaikról. Egyik kiszállásuk azonban rémálommá válik: egy öreg nő megharapja egyiküket, és mikor a rendőrség karanténba zárja az épületet, annak lakóival együtt csapdába kerülnek, miközben egy rejtélyes fertőzés áldozatai ritkítják soraikat.


Karantén (2008):
Amikor egy híradós csapat úgy dönt, hogy nyomon követik egy vakmerő tűzoltóosztag egy napját, még nem sejtik, hogy az első riasztás, amire kivonulnak, talán életük utolsó riasztása is lesz. Egy tömbházban találják magukat, amit a kormány karantén alá helyezett. Körülöttük rémült lakók, akiket megfertőzött egy halálos mutáns vírus és esély sincs a menekülésre. Hogy ezután mi történik, csak a hátrahagyott felvételeikből derül ki...


Szerintem // Rec (2007) vs Karantén (2008):
Őszintén megmondom vonakodva írok a két filmről. szerintem itt elég hamar megtörtént a lekoppintás. 
Természetesen, hogy a spanyol film híve vagyok! Milliószor jobb, bevallom nem láttam a "Karantén" című filmet, de elég volt az első pár percbe bele néznem: "Jó estét kívánok, Angela Vidal vagyok!" Na itt nekem betette a kaput, meg a mozdulatok, interjú a tűzoltókkal. A filmben a lakások is ugyanúgy néztek majdnem ki. Bele-bele pörgettem, hátha kisül belőle valami, de hát egy re-make-ről beszélünk, mégis mi sülne ki belőle?! Nem tudom, hogy eredeti jó filmeket miért kell elcsúfítani. És még pofátlanul rá van írva az spanyol plakát amerikai verziójára, hogy "The Movie that Inspirated Quarantine". Inspirated??? Inkább Copy! ...és még a plakát is pofátlanul ugyanolyan... na jó hasonló! A lényeg, a lényeg, hogy az eredeti milliószor jobb!
Ez nem rendezés, nem színészi játék, legfőképpen nem forgatókönyvírás, ha még a szöveg könyv is ugyanaz. Valaki mondjon nekem egy jó re-make-e, ami überelte az eredetit?! NA? Ekkora fantázia nevet, hogy "Karantén ... gratulálok! Nem akarok több re-make-et nézni, mert csak bosszankodom!


Szerintem: 10/10 :: 4/10
"Miss K"