2011. december 31., szombat

Taxisofőr


Eredeti cím: Taxi Driver
Magyar címe: Taxisofőr
Rendező: Martin Scorsese
Évszám: 1976
Nemzetiség: amerikai
Műfaj: dráma / thriller

Tartalom:
A vietnami élményei miatt alvászavarban szenvedő New York-i taxisofőr éjszakai szolgálatra kéri magát. Travis Bickle szembesül a metropolis fertőjével (utcai erőszak, bűnözés, prostitúció), s úgy határoz, valamit tennie kell. Előbb a szabadidejében (kampánymunka közben) megismert politikust hibáztatja s akarja lelőni, majd mikor ez nem sikerül, személyes bosszúhadjáratában megszabadítja Irist, a tizenéves kurvát a stricijétől s egynéhány rossz embertől.


Szerintem:
Apukám örül, ha régi filmeket nézek, főleg amiket ő említ! :) Mivel szeretem a régi filmeket és van még egy kis időm mielőtt visszamegyek Pestre, gondoltam meglesem.
"Éjszaka minden állat előbújik" Volt vietnámi veterán taxisofőrségre adja a fejét, alvászavarral küszködik, így éjjel járja a várost. Munkája során látja, hogy milyen egy mocskos, korrupt világban élünk, ahol a pénznek nagy hatalma van. Ám egy éjjel észrevesz egy lányt, aki már egyszer ült bent a taxijába. Beveszi a fejébe, hogy mindenképpen segít neki. Ez a volt-vietnámi veterán és alvászavar, személyiség hasadás akkoriban nagyon népszerű volt a filmvásznon (pl.: Jákob lajtorjája). A film alatt észre sem vettem az idő múlását.
Robert DeNiro olyan fiatal volt, hogy alig ismertem meg sőt szerintem picit hasonlít is úgy Dustin Hoffmann-ra (a "Diploma előtt" című filmben), lehet, hogy csak a frizurája miatt gondolom így. Jodie foster 14 évesen alakított egy 17 éves cafkát. Érdekes választás! Kamera beállítás, színészi játék, rendezés nagyon ott van!


Szerintem: 9.5/10
"Miss K"