2013. május 20., hétfő

Melankólia


Eredeti cím: Melancholia
Magyar cím: Melankólia
Rendezte: Lars von Trier
Évszám: 2011
Nemzetiség: svéd / dán / amerikai / francia / német / olasz
Műfaj: sci-fi / dráma /
IMDB: 
http://www.imdb.com/title/tt1527186/ (7.1/10)

Tartalom:

Justine és Clair testvérek. Régen nagyon jóban voltak, de mostanában egyre jobban eltávolodnak egymástól. Egy napon kiderül, hogy a Földet óriási veszély fenyegeti. Egy kisbolygó hamarosan keresztezi a Föld útját. A közelgő katasztrófa segít abban, hogy Clair és Justine rájöjjenek, ideje rendbe hozniuk kapcsolatukat.

Szerintem:
Nagyon szeretem Lars von Trier filmjeit. Már nagyon vártam, hogy megnézhessem. Sajnos nem tudtam megnézni, mikor épp premieren volt a mozikba (pedig akkor éppen budapesten tartozkodtam). 
Elég sokan úgy vannak vele, hogy nem szeretik, sőr utálják a filmjeit, mert hosszú, unalmas vagy éppen korai Dogma-film kategóriába sorolná. A színészi játék, történet, rendezés, képi világ egyszerűen minden tokéletes ebben a filmben. Minden a helyén van. A film után elég depresszív hangulatotok lesz, szerintem ez egy "esti-film", lehetőleg ne délelött bézzétek meg, mert nem találtok jobbat! ;)
Nem is tudok róla többet elmondani, mert ezt látni kell! Ne sajnáljátok a 3 órát az életetekből rá. Hallottam  olyant is, aki fél óra után otthagyta a filmet, de ízlések és pofonok. Nekem tetszett és kész. Többet nem is szeretnék hozzáfűzni. Lars von Trier filmjei általában, minthol tarolnak... Nem véletlenül. Valaki tudja a művészfilmeket értékelni, valaki nem. (mondjuk az "Anti-krisztus" nekem sem tetszett)

Szerintem: 10/10
"Miss K"