2011. március 15., kedd

A tehetséges Mr. Ripley

Eredeti cím: The Talented Mr. Ripley
Magyar címe: A tehetséges Mr. Ripley
Rendező: Anthony Minghella
Évszám: 1999
Nemzetiség: ameikai
Műfaj: krimi / thriller / dráma

Tartalom:
A nagy életművész Tom Ripleyt 1958-ban egy dúsgazdag New York-i hajóépítő azzal a feladattal bízza meg, hogy utazzon Olaszországba, és hozza vissza Amerikába fiát, Dickiet, mert Európában túlságosan nagy lábon él, és pazarolja a családi örökséget. Tom kitűnően tud hazudni, remekül ért az aláírások hamisításához, ráadásul szívesen bújik mások bőrébe, úgyhogy könnyedén Dickie bizalmába férkőzik. Valósággal beleszeret a célszemélybe, legfőképpen azonban a fiú pazarló életstílusa kápráztatja el. Addig nincs is semmi baj, amíg Dickie nem akar megszabadulni Tomtól. A hirtelen jött amerikai barátot ugyanis nem olyan könnyű lerázni...


Szerintem:
Nagyon régóta meg szerettem volna nézni ezt a filmet, most végre sikerült. Abszolút nem bántam meg, nagyon tetszett a film. Igaz nem erre számítottam. A film szerintem tipikus esete a "bárány bőre bújt farkas" esetére. Szembe találjuk magunkat egy olyan emberrel, aki szimpatikus, össze is barátkozunk vele, erre bumm! ...máris pórul jártunk! Már-már nagyon szorult a hurok Matt Damon nyaka körül, de még sem. :-) Stohl András hangja kicsit illuzió romboló. De alapáraton jó film. Nem hiába nyert Oscar-díjat :-)

Szerintem: 9/10

"Miss K"