2011. április 29., péntek

Kampókéz I.



Eredeti cím: Candyman
Magyar címe: Kampókéz
Rendező: Bernard Rose
Évszám: 1992
Nemzetiség: amerikai 
Műfaj: horror
IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0103919/ (6.5/10)
  
Tartalom:
Helen a nagyvárosi legendákról ír tanulmányt. Leginkább egy sorozatgyilkos, Kampókéz története kelti fel az érdeklődését. Nem hisz abban, hogy az áldozatait összekaszaboló rémalak valóságos lenne és még kevésbé tartja elképzelhetőnek, hogy Kampókéz azonnal megjelenik, amint valaki ötször a tükörbe mondja a nevét. De amikor nyomozni kezd az egyik lezüllött, bűnnel fertőzött chicagói lakónegyedben, borzalmas események szemtanúja lesz. A rendőrség azonban még kevésbé hisz Kampókéz létezésében - inkább Helent gyanúsítják az új gyilkosságok elkövetésével...

Szerintem:
Gondolom senki nem merte megkockáztatni, hogy a tükör előtt ötször elmondja, hogy "kampókéz". A városi legendákat mindig is szerették az emberek, akárhogy is tagadják. Nosztalgiaképpen gondoltam, hogy újra megnézem ezt a filmet. Lehettem vagy 6-7 éves mikor láthattam. Természetesen tiltva volt, hogy emgnézzem, de megnéztem. Nem okozott nagy lelki traumát, hiszen ilyen filmeken nőttem fel, sőt filmeken nőttem fel és még sem lettem pszichopata (vagy csak én nem tudok róla, haha!). Szinte nem is emlékszem rá,,, sőt!
Azaz igazság, hogy nem számítok semmi nagy durranásra, de lehet, hogy fog meglepetéseket okozni a film. Majd meglátjuk .
Mondjuk szerintem érdemes megemlíteni, hogy nálunk is van ilyesmi legenda. Éjfélkor odaállsz a tükör elé egy gyertyával a kezedbe és kis idő múlva mögötted megjelenik egy öregasszony. Sosem próbáltam ki, kezdjük ott, hogy még gyertya sincs a házban!


Szerintem: 7.5/10


"Miss K"