2011. április 23., szombat

Ne nézz vissza!



Eredeti cím: Don't Look Back!
Magyar címe: Ne nézz vissza!
Rendező: Marina De Van
Évszám:  2009
Nemzetiség: francia
Műfaj: thriller / misztikus / horror 

Tartalom: 
Egy Párizsban élő családos nő elkezd mindent másnak, ismeretlennek észlelni maga körül-a családját, közvetlen környezetét, s lassan saját magát is- mikor elkezdi írni gyermekkoráról szóló regényét. 8 éves kora előtti évekről egyáltalán nincsenek emlékei, a szálak hamarosan Szicíliába vezetnek, így oda utazik, hogy a végére járjon annak, hogy ő bolondult-e meg, vagy átverik a körülötte lévő emberek...

Szerintem:
Amikor megláttam, hogy Monica Belucci és Sophie Marceau egy filmbe játszanak, le kellett töltenem a filmet. Nem érdekelt az imdb osztályzata. A story érdekesen hangzik. Nem lehet vele baj. Mondjuk elég furcsán van besorolva: (imdb): dráma, horror, misztikus ; (filmkatalogus): dráma. A történet alapján inkább a dráma. 
Nem tudom így hirtelenjébe eldönteni, hogy ez most re-make vagy sem?! (itt). Mondjuk lehet nem sok rá az esély, de majd meglátjuk. Továbbá arra is kíváncsi vagyok mivel nő a rendező, hogyan kivitelezték ki a dolgokat. Mint tudjuk elég kevés női rendező van... Pedig azért kellenének, lehet olyan dologra világítanak rá, amit a férfi rendezők észre sem vesznek vagy éppen feleslegesnek tartanak. Pedig lehet épp az a kulcsmomentuma az egésznek!
Összességében: érdekes egy film volt. Amikor azt hiszed, hogy rájöttél, mégsem. Monica Bellucci nagyon jó színésznő, Sophie Marceau is, de őt nem szeretem annyira.  Eléggé összekuszálódnak a szálak. Nekem nem nagyon jött le, hogy a 8 éves előtti időre próbál visszaemlékezni, írni róla. Aha, szóval mégis csak összekapcsolódnak a szálak. Valaki nem érti ezt a filmet, de akkor nem figyelt rendesen. 

Szerintem: 8.5/10

"Miss K"