2011. május 30., hétfő

Száll a kakukk fészkére



Eredeti cím: One Flew Over the Cuckoo's Nest
Magyar címe: Száll a kakukk fészkére
Rendező: Milos Forman
Évszám: 1975 
Nemzetiség: amerikai
Műfaj:  dráma 

Tartalom:
Patrick McMurphyt kisebb-nagyobb csínytevéseiért elítélik. Börtön helyett azonban egy elmegyógyintézetbe csukják. McMurhy igyekszik életet vinni az ápoltak dögunalmas napjaiba, minden erejével azon van, hogy kizökkentse őket apátiájukból. A személyzet ellenben nem nézi jó szemmel ténykedéseit, s nem válogatnak a "meggyőzés" eszközeit illetően.

Szerintem:
Jack Nicholson az 1970-es évek közép, mindig őrülteket alakított. Ha bele gondolunk nem mindegy, hogy börtönbe vagy elmegyógyintézetbe kerül az ember. Ha az utóbbiba, talán még van arra esélye, hogy feldobja az ottani "hangulatot" és, hogy életet vigyen a begyügyszerezett emberek hétköznapjaiba. Ugyanakkor ebbe is bele lehet őrülni, nem lehet az örökké valóságig tetetni, hogy bolondok vagyunk. Az egy dolog, hogy színház az egész világ, de az orvosokat nem nagyon lehet kijátszani. Néha a dilisek sokkal normálisabbak, int a civil kint emberek az utcákon. Igaz nem egy leány álom dilisekkel együtt lenni, de meg lehet szokni.Előbb-utóbb a lázadók is meghunyászkodnak.Nekem a film vége teljes döbbenet volt, én nagyon nem err e számítottam!
Ez a film nem hiába kapott számos, Oscar és Golden Globe díjat 1976-ban. Egy nagyon jó filmről van szó, amely bármelyik évben megállja a helyét! Természetesen a könyvet is szívesen elolvasnám.

Szerintem: 8/10
"Miss K"