2011. június 10., péntek

Rejtély



Eredeti cím: Caché / Hidden
Magyar címe: Rejtély
Rendező: Michael Haneke
Évszám: 2005 
Nemzetiség: német / osztrák / francia
Műfaj: dráma / misztikus / thriller

Tartalom:
Georges Laurent egy tévében futó irodalmi szemle műsorának a házigazdája. Mindene megvan, amire egy magafajta, középkorú férfi vágyhat: egy csodás feleség, Anne; régi, hűséges barátok; kiegyensúlyozott életvitel. Ám egy nap nem várt csomag érkezik a részére. A különös küldemény olyan videokazettát tartalmaz, amelyet az utcán titokban róluk készítettek, valamint homályos jelentésű, figyelmeztető rajzocskákat. Georges-nak ötlete sincs, ki küldhette a csomagot, mindenesetre nagyon rossz érzése támad. És joggal, mivel a kazetták sorra csak érkeznek, és egyre személyesebb jeleneteket mutatnak az életükből. Nagyon úgy tűnik, hogy az ismeretlen feladó tisztában van minden egyes percükkel. Georges egyre inkább érzi, hogy az üzenetek valódi fenyegetést jelentenek őrá és családjára nézve, ám mikor a rendőrséghez fordul segítségért, azok elutasítják a kérését...

Szerintem:
Már rég írtam volna erről a filmről, de hát a lustaság. Meg úgy igazán az első 15 percbe azt sem tudtam, hogy miről van szó, úgyhogy újra neki veselkedtem a dolgoknak.  117 perc néha hosszúnak tűnik, mikor kedved sincsen filmet nézni. De ahogy így másodikra neki álltam megnézni már érdekesebbnek tűnt. Így a 17. perctől kezd érdekesebb kezd lenni a film. A 20. percnél meg csak néztem, hogy mi a fene van, mert nem számítottam semmi ilyen dologra, teljesen nem illik bele a filmbe ez a dolog. 24. perctől kezdett nyomasztóvá válni a film. Ez a film is ketté osztja a közönséget, valaki azt mondja szenzációs valaki pedig nem érti és elásná a föld alá. Pedig még negyed annyira sem durva, elvont, mint a "Funny Games" vagy a "Fehér szalag" című filmek! Kezd egyre érdekesebb lenni ez a film. Haneke jó rendező és író. Nem köntörfalaz, megírja, megrendezi.Egy-egy nem oda illő képsor összezavarja az embert, de természetesen jobb esetben a végén kiderül, hogy mi is volt az. Már másfél órája nézem és eddig 2 zavaró képkocka volt benne, amit nem tudok hová tenni, nem értem, de majd ez is kiderül ... 
Jó történet , jó rendezés, jó színészek, jó film.

Szerintem: 10/10
"Miss K"