2011. július 30., szombat

Poltergeist - A kopogó szellem


Eredeti cím: Poltergeist
Magyar címe: Poltergeist - A kopogó szellem
Rendező: Tobe Hooper
Évszám: 1982
Nemzetiség: amerikai
Műfaj:  horror

Tartalom:
Egy fiatal család otthonát - amely egy hajdani temető felett épült - barátságtalan szellemek szállják meg, s elrabolják kislányukat.

Szerintem:
Be kell vallanom félek a szellemes filmektől, de erre kiskorom óta kíváncsi voltam. Jött az alkalom, hogy megnézzem. Eddig tapasztalataim alapján a régi horror és thriller stílusú alkotások messze verik még mindig a maiakat (pl. Ördögűző). . 
Megmondjam őszintén: kicsit féltem bele kezdeni a közel két órás filmbe. Félek a szellemes filmektől, már a "Paranormal Activity"-n is megijedtem, gyakorlatilag tényleg semmi ijesztő nem volt a filmben. Csak a tudat, hogy van ott valamiés nem tudsz ellene semmit sem tenni, Ő lát téged, de te nem tudod, hogy Ő hol van. Számomra ijesztő! Tipikus csendes kisvárosban játszódnak a történések, ahol semmi sem történik. Ez a megszokott. A zene az elején kicsit idegesített. Kisfiú felmászik a fára, ami kicsit ijesztően néz ki, mintha egy Tim Burton film egyik kelléke lenne. Olyan viharfelhők jönnek az égbolton, mint amit az elmúlt hetekben tapasztalhattunk itthon. Akárki, akármit mondd a bohócok, akkor is félelmetesek. A szülők pedig elég rendesen betéptek. Nem hiszem el, hogy a gyerekek erre a hangzavarra nem ébredtek fel. Tipikus konyhai jelenet szellemes filmekben: székek szétpakolva, anyuka megkérdezi gyermekét, hogy ő volt-e, akárcsak a "Hatodik érzék" című filmben (mondjuk ott a fiók kihúzogatós jelenet volt és a ott a "kerestél valamit? kérdést tette fel Toni Colette). A kisfiút elragadja a fa, a kislányt pedig beszippantja a szellemvilág. Megérkeznek a szellemvadászok a házba és rögtön a bohóccal kerülnek szembe a szoba közepén az ágyon ülve, mikor kinyítják a szoba ajtaját. ...és megkezdődik a szellemvadászat, háztisztítás. .
Jeleneteket nagyon jól voltak kivitelezték, ahhoz képest, hogy majdnem 30 éves film. Kutyust jól beidomították. Végül is nem volt parás a film, mint ahogy én gondoltam! Nem voltak benne unalmas jelenetek. A tévé maga a gonosz!


Szerintem: 8.5/10
"Miss K"