2011. augusztus 4., csütörtök

A part



Eredeti cím: The Beach
Magyar címe: A part
Rendező: Danny Boyle
Évszám: 2000
Nemzetiség: amerikai
Műfaj: dráma / thriller / kaland

Tartalom:
Richard 25 éves, egyedülálló, és valamit keres. Nem tudja pontosan, hogy mit, de abban biztos, hogy saját környezetében, a számítók és karrieristák társadalmában nem találja meg. Az egyetem és a munkába állás közötti utolsó pillanatban fogja a hátizsákját, felszáll az első repülőgépre, amely Thaiföldre, álmai és kábítószeres vágyai földjére repíti őt. A Vietnam-filmek csodálója ostoba módon megtalálja azt, amit keres. Pontosabban az találja meg őt.

Szerintem:
12 éves voltam, amikor belógtam a moziba és megnéztem. Elejéről sajnos lemaradtam. Nem szerettem akkoriban Leonardo DiCaprio filmjeit. De ez a film tetszett. Végre kilépett a "szép fiú" szerepkörből. Nem láttam a "Titanic" című giccset, de a mai napig nem szeretném megnézni. Ezért újra néztem.
Arra emlékeztem, hogy nagyon szép helyen forgatták. De azt hiszem az elejétől még sosem láttam,  most itt volt az alkalom. Egy amerikai Thaiföldön. Tipikus, hogy Thaiföldön játszódik a történet és mindenhol csótányok vannak. Richard összehaverkodik egy férfival, aki átszabja a fal fölötti hálót. Mesél neki a partról. Aznap a pasi öngyilkos lesz, ráhagyja a térképet, hogy eltaláljon a Paradicsomba. Valahogy nem kötött le a film, úgy mint régen. (Mondjuk az elejét sosem láttam). Jól megtervezett utazás, egy pofára esés és egy kis tengeri kaland után  oda is érnek a szigetre. Amiről már eleve úgy beszélnek, hogy "Paradicsom" ott már valami baj van. Amikor a szigetre érkeznek, akkor kezd izgalmassá válni a film. Marihuána-ültetvényen kommandózni, majmot kutyaként használni merész dolog. Az eleje számomra csak ömlengés volt semmi más. Annyira nem kötött le. Eleinte mindenki barátságos, segítőkész, aztán fordul a kocka. Ám egy nap idegenek ékreznek a szigetre felborítva a rendet. Ezért felelősöket keresnek, hamar meg is találják őket. De nem mondok többet,  nem minden az, aminek látszik!... az őrület határán!
A film zenei aláfestése nagyon bejött. Virginie Ledoyen, francia színésznő ebbe a szerepbe nem nyerte el a tetszésem. Leonardo DiCaprio sem volt ebbe a filmbe nagy durranás. de tény, hogy csodálatos helyen forgatták. Nagyon szép. 

Szerintem: 7.5/10
"Miss K"