2011. szeptember 4., vasárnap

Terminál


Eredeti cím: The Terminal
Magyar címe: Terminál
Rendező: Steven Spielberg
Évszám:  2004
Műfaj: dráma / romantikus / vígjáték
Nemzetiség: amerikai
Tartalom:
A kelet-európai Viktor Navorski kénytelen a New York-i repülőtéren dekkolni (méghozzá irgalmatlanul hosszú ideig), mert országában polgárháború dúl, és ezért ő, szegény kis állampolgár, diplomáciailag persona non gratává, azaz nem kívánatos személlyé válik. A szituáció abszurd, sőt tragikus, hősünk azonban feltalálja magát, s igyekszik kellemesen átvészelni a kínos bizonytalanságot.


Szerintem:
Régebben láttam ezt a filmet, de valahogy másodszorra nem fogott meg, na így vagyok én Steven Spielberg filmjeivel, kivétel a "Kapj el, ha tudsz" Leonardo DiCaprioval.
Victor egy kelet-európai országból jött. Látni szeretné New York-ot, de sajnos nem engedik be az országba, de még New York-ba sem. Főhősünk lakhelyén polgárháború dúl, ezért nem kívánt személlyé válik. Ki sem mehet a reptérről és be sem mehet a Nagy Almába. Hosszú ideig a reptér, termináljába tartózkodik. Feltalálja magát, hogyan szerezhet pénzt, ismerkedik, megtanulja a nyelvet stb. De a terminál egyik fejesének ez szemet szúr, így próbál keresztbe tenni, neki ahol csak tud. De emberünket kemény fából faragták. 
Miután megnéztem ezt a filmet, kedvem volt megnézni a Leonardo DiCaprio-s fimet is. A zene, rendező ugyanaz. Terminál kis helyen játszódik, mármint úgy értem, hogy csak egy helyszín van és mozgalmassá teszi az egészet. Néhol vontatott volna a történet, de nem volt vészes. 


Szerintem: 6.5/10
"Miss K"