2011. december 15., csütörtök

Fekete hattyú


Eredeti cím: Black Swan
Magyar címe: Fekete hattyú
Rendező: Darren Aronofsky
Évszám: 2010
Műfaj: dráma / thriller 
Nemzetiség: amerikai

Tartalom:
Nina a New York City balett társulat tagja, akinek minden idejét felemészti a tánc. A lányt kiválasztják az ártatlan fehér hattyú szerepére, az új táncos, Lily pedig a fekete hattyút személyesíti meg. A két lány rivalizálása furcsa barátsággá alakul, Nina ekkor kerül közelebbi kapcsolatba sötét énjével, és félő, hogy a vakmerősége tönkreteheti őt.


Szerintem:
Ezt a filmet csak azért néztem meg, mert páran írták, hogy hasonlít Michael Haneke: "A zongoratanárnő" című filmjére, de szerintem nem! 
Nehéz erről a filmről írni. Nekem 108 percen át az jött le, hogy jó és rossz harca, tudja elengedni magát az ember, ne legyen mindig görcsös. Méh így egy hét utána sem tudok erről a filmről mit írni! Tény, hogy nehéz, lehet meg kellene még egyszer nézni és akkor minden tiszta lenne. Szerintem ezzel nem csak én vagyok így. Ahogy mennek bele az előadásba egyre jobban durvul a film, amikor eltelt már 40 perc a filmből, mondom ha végig ilyen lesz kikapcsolom. Jó volt bepillantást nyerni, hogy hogyan készülnek a balerinák az előadásra. Jó pár színpadi rész volt, amit mondtam, hogy na ezt észbe tartani, főleg egy főszerepet. Nem tudok táncolni és nem is fogom megtanulni. 
A színészek jók voltak, rendezés is, csak meg kellene néznem még egyszer, hogy tiszta legyen a kép, mert nem akarok belemagyarázni semmit semmibe...


Szerintem: 8.5/10
"Miss K"