2011. december 16., péntek

Muriel esküvője


Eredeti cím: Muriel's Wedding
Magyar címe: Muriel esküvője
Rendező: P.J. Hogan
Évszám: 1994
Műfaj: vígjáték / dráma
Nemzetiség: ausztrál

Tartalom:
Muriel egy bátortalan, gátlásos és csúnyácska lány, aki egy álmos, vidéki kisvárosban él. Muriel életét az apján és a testvérein kívül még az ismerősei is megkeserítik. A lány naphosszat ül a szobájában, ABBA-dalokat hallgat és a saját esküvőjéről álmodozik, amelynek köszönhetően kiszabadulhatna a családi fészekből. Az esküvő rövidesen Muriel rögeszméjévé válik. Amikor a keserűség pohara betelik, a lány az első adandó alkalommal, kitisztítja apja bankszámláját és habozás nélkül Hawaiira szökik, hogy szakítson eddigi életével.

Szerintem:
Ezt a filmet kiskoromban láttam, akkor is agybajt kaptam az ABBA-tól, de a film vicces volt emlékeim szerint. Ami még érdemes megfigyelni, hogy nem amerikai filmről van szó, hanem ausztrálról. 
Már az elején rám jött, hogy én nem akarok esküvőt, felhajtás meg egyebek, na erre nekem nincsen szükségem. tipikus, hogy egy ronda lány kapja el a csokrot és a "szép, buta" lánykák pedig sírnak, hogy most ők jönnének... Toni Collett alakítása már az elejétől bejött! A "Nagy Ő" keresése, megtalálása mindig is téma volt és lesz is. Aranyos film, hogy ki mit akar, hogyan váltja valóra álmát, amikor meg már megkapta, már nem is érdekli annyira. Vígjáték, drámák egyebek. Jó kisfilm. Voltak benne érdekes kifejezések (pl.: kenyérpusztító here) vagy rég hallott, retro mondat ("megint égetsz minket, mint a reisztág!")
Muriel esküvője című vígjáték nagyon jó ugródeszka volt Toni Collette számára. A színésznőt láthattuk "A család kicsi kincse" valamint a "Hatodik érzék című filmekben. Gondolom utóbbit látta a többség már csak Bruce Willis miatt is. Már 1994-ben a taxin reklámozták a 2000-es sydney-i olimpiát. Végül is nem volt benne olyan sok ABBA, mint ahogyan emlékeztem.


Szerintem: 7.0/10
"Miss K"