2011. december 17., szombat

Jeepers Creepers - Aki bújt, aki nem...


Eredeti cím: Jeepers Creepers
Magyar címe: Jeepers Creepers - Aki bújt, aki nem...
Rendező: Victor Salva
Évszám: 2001
Műfaj: horror
Nemzetiség: amerikai

Tartalom:
A tavaszi szünetben hazafelé autózva Trish és öccse, Darry civódással és egymás ugratásával múlatja az időt, s ezt szemmel láthatóan mindketten élvezik. Ahogy a végtelennek tűnő országúton hajtanak, a visszapillantó tükörben észreveszik, hogy egy rozzatag, ütött-kopott furgon közeledik feléjük. A teherautó hirtelen gyorsítani kezd, és szinte leszorítja őket az útról. Trish és Darry nemsokára egy elhagyatott templom mellett halad el. A rozzatag furgon is ott áll... Aztán arra leszünk figyelmesek, hogy egy magas, sötét alak egy átkötözött lepedőbe csavart valamit bedob egy csatornanyílásba. Ygy kezdődik a rémálomba illő menekülés a félelmetes lény elől, aki talán nem is ember! Ahogy a hajsza felgyorsul, Trish és Darry arra a megdöbbentő felfedezésre jut, hogy a gonosz teremtménynek kell valami, szüksége van valamire egyikükből. De vajon melyikükből és mire van szüksége? Az út során Trish és Darry meglesik a lény titkát, eljutnak egy kísérteties út menti vendéglőbe, ahol egy látó médiumtól titokzatos telefonhívást kapnak, majd egy elhagyatott farmra érkeznek, ahol macskái társaságában csak egy rejtélyes, magányos öregasszony él. Végül egy rendőrőrs épületében kerül sor a félelmetes lény és a testvérpár közötti végső "erőpróbára"...

Szerintem:
Úgy gondoltam ezen a szép, téli estén nosztalgiázok egy kicsit! Utoljára 10 évvel ezelőtt láttam a "Jeepers Creepers" című filmet a bátyámmal. Most 10 év után sem számítok nagy durranásra. Az egészből csak a rádióba szóló zene és a film vége maradt meg, akkoriban vártam is a 2. részt, de ez az évek során elfelejtődött.
Elég szar szinkront adtak neki, már az elején elment a filmtől a kedvem, de gondoltam nézem tovább, így nem lenne nosztalgia! Azt mondanám erre a filmre, hogy tinihorror, de még sem. Itt nem sok tini van (pl.: Sikoly, Tudom mit tettél tavaly nyáron..., Végső állomás), hanem csak kettőtől szól. Így mindjárt nem olyan megterhelő a film. Minden horrorba van egy túlzás rész úgy ahogy itt is. Na az ilyenektől elegem van mikor a főhős (és/vagy társa) azt hiszi milyen okos. De hát biztosra kell menni. a rendőrségi jelenet elmehetett volna egy gagyi akció vagy B-kategóriás filmben! Mivel elég régen láttam ezt a filmet és az akció jelenet meg a égén az okoskodás már túl sok volt, ezért a végére pörgettem. Most megnézem a második részt... remélem jobb lesz! Mondjuk nem tudom, hogy mit várok...


Szerintem: 5.5/10
"Miss K"