2011. december 16., péntek

Tiszta napfény


Eredeti cím: Sunshine Cleaning
Magyar címe: Tisza napfény
Rendező: Alan Parker
Évszám: 2008
Műfaj: dráma 
Nemzetiség: amerikai

Tartalom:
Rose és Norah elveszítették édesanyjukat, még amikor fiatalok voltak. Rose most takarítással foglalkozik, és egyedül neveli hét éves fiát, Oscart. Egy nős pasival van viszonya, Mac-kel, aki történetesen rendőr és még a középiskolai éveik alatt ismerkedtek össze. Rose élete nincs rendben, több pénz kellene Oscar taníttatására, ami a takarításból nem folyik be. Macnek támad az ötlete, hogy Rose-nak életművész testvérével, Norah-val bűnügyi helyszíneket kellene takarítania, mert ezzel sokkal jobban lehetne keresni. Így születik meg a Sunshine Cleaners nevű vállalkozás...

Szerintem:
Kedves testvéroldalunkon (filmrajongó) egyik cikke hívta fel a figyelmem erre a kis mozira, már a kritika első pár sora felkeltette az érdeklődésem a film iránt. 
Már az elején nagyon ismerős volt a film, mintha láttam volna régebben valamelyik csatornán. Amikor bementek a vegyszer boltba na ott nagyon "deja vu"-m volt. Akármit is jelentett ez a film nekem az jött le, ha valamibe belevágsz ne hagyd abba, csináld, még  ha elszúrod akkor is van kiút. Az ötleteket pedig meg kell valósítani. Lehet hülyeségnek hangzik. Ha jelenleg rossz a helyzet, nem kell depressziósnak lenni, mert jobb is lesz, mindenhonnan van kiút! Meg vannak a nagyvárosi álmok, ugyanakkor marad a kisvárosi lány, aki 15 év múlva nem így szerette volna látni magát. Családi tragédia, dráma, munkanélküliség, mindezek helyre hozatala. 
Jó volt tetszett, nem hétköznapi film, már mint abból a szempontból, hogy szerintem kevés ember nézi végig, mert nem nagykassza sikerül film, ami elég szánalmas egy húzás, mert sajnos a művészfilmekre az emberek nem túl vevők. Én ezt a filmet, attól függetlenül, hogy dráma besorolnám kicsit a művészfilm kategóriában. 


Szerintem: 7.5/10
"Miss K"