2012. január 31., kedd

* Re-make-Day: Oszkár (1967) vs Oscar (1991)


Eredeti cím: Oscar // Oscar 
Magyar címe: Oszkár // Oscar
Rendező: Edouado Molinaro // John Landis
Évszám: 1967 // 1991
Nemzetiség: francia // amerikai
Műfaj: vígjáték // vígjáték


Oszkár (1967):
Bertrand Barnier egy gazdag üzletember, nyugodt családi légkörben él feleségével és lányával. Kényelmes mindennapjait könnyű testedzéssel tölti ki, amelyért egy csinos sportolólány felel, gondatlan életét jól megszervezett háztartásban Bernadett nevű szobalányának és sofőrjének, Oscarnak köszönheti. Felhőtlen boldogságának azonban egy váratlan zűrzavar vet véget, amely valóban a tévedések vígjátéka.


Oscar (1991):
Mit kezd magával egy gengszter, aki apuci halálos ágyánál nemrég könnyelmű igéretet tett, hogy szögre akasztja a Magnumot, és békés polgár, pontos adófizető lesz? Zavarba jön. Főleg ha állapotos lánya elképesztően sznob férjjelöltet szerzett be, továbbá nyomában jár a rendőrség, egy sereg maffiózó, akiktől nem várhat el túl sok megértést és gyengédséget. Megteheti-e, hogy ilyen helyzetben jó útra térjen?


Szerintem // Oszkár (1967) vs Oscar (1991):
Ki a fene gondolta volna, hogy ez a film is egy feldolgozás? Mivel nem volt számítógépem ezért gondoltam, hogy nézek filmet a telefonon, így is tettem. YouTube-on rengeteg film fent van magyarul Láttam, hogy "Oscar 1967". No, mondom mi lehet ez, elkezdem nézni, hát igen, hogy ez az eredeti verzió. Csak lecsupaszítva. Utána megnéztem a 1991-es verziót is és néhol szöveg is megegyezik "Öntől loptam, Uram!" Fizetés emelés kérés egyebek. Csak hát az egyik maffia stílusban a másik enyhébben közelíti meg a dolgot. Bár be kell vallanom, hogy az amerikai verzió jobban tetszik, kicsit ugyan ki van bővítve, de nem baj. Talán azért is tetszik jobban, mert megmondom nem nagyon szimpatizálok a franciákkal. Nem nagyon szeretem a filmjeiket, az anyanyelvükről meg ne is beszeljünk... szóval ők sosem voltak a kedvenceim és szerintem nem is lesznek, bár Luis De Funés jó színész. Csak nekem túl sok...
Pedig őszintén inkább eredeti párti vagyok, de ennél valahogy nem!

Szerintem: 5/10 :: 8/10
"Miss K"