2012. január 5., csütörtök

Született gyilkosok


Eredeti cím: Natural born Killers
Magyar címe: Született gyilkosok

Rendező: Oliver Stone
Évszám: 1994
Nemzetiség: amerikai
Műfaj: thriller / krimi / akció


Tartalom:
Az út szélén álló, eléggé lerobbant kocsmába fiatal pár érkezik. A fiú jóízűen falatozik, a lány pedig a wurlitzer előtt táncol. A vendégek közül néhányan megjegyzéseket tesznek rá, de nem sokáig, mert a fiatal pár pillanatok alatt lemészárolja a kocsma vendégeit.


Szerintem:
Halogattam ennek a filmnek megnézését, hisz' akivel beszéltem mindenki azt mondta, hogy "Nagyon durva!" "Brutális!" 
A film első mondatai: "Bassza meg! Túl melegedett ez a kurva motor!" A csehóba betérő vendégek azt látják, hogy Juliette Lewis táncol. Mikor megelégeli, hogy a pasi tapló stílusban nyomul, péppé veri az illetőt. Utána természetesen folytatódik a mészárlás, de egy embert mindig hagynak maguk után, aki mesél. Szép kezdet. A filmben apróbb utalásokat láthatunk, hogy ez a gyönyörő páros hogyan is futott össze. Juliette Lewis akkor egy pszichopata, idegbeteg, akinek örömet okoz, hogy halált láthat, Woody Harrelson pedig igyekszik nyugodtan megoldani a dolgokat. "A tévé az agy rágógumija, a lélek McDonald's-a" - gondolom ezt a mondatot hallottátok már. Egyszerűen hihetetlen, hogy a média hogy felkapja a két tömeggyilkos. Emberek nyilatkoznak róluk a médiának Londonból, Párizsból, hogy "Mennyire menő ez a páros!" vagy "Jim Morrison, Jack Nicholson, de most ők a királyok". Kedvenc szövegem a filmből: "Hey, bassza meg! Beszélnünk kell ártatlan vagyok!" - mondja egy néger a börtön igazgatónak, akit Tommy Lee Jones testesít meg (ez a szöveg annyira tipikus). Két főhősből, pedig elég nagy sztárok lesznek. És ki ne hagyjam: Robert Downey Jr.-t sem, aki szenzációhajhász riportert alakít. "Médiageci!" Most vettem észre, hogy a forgatókönyvet pedig Tarantino írta... hát, ez nem meglepő!
Oliver Stone rendezési világa, akkor is és most is egyedinek számít. Ezzel a filmmel beírta magát a filmtörténelem nagyjai közé. Ez a film is a megnézendő alkotások közé sorolható. Szerintem egyátalán nem durva annyira, mint ahogy mások meséltek, vagy olvastam. De a film tényleg +18!


Szerintem: 9.5/10
"Miss K"