2012. február 25., szombat

Beszélj hozzá!


Eredeti cím: Hable con ella
Magyar címe: Beszélj hozzá!
Rendező: Pedró Almodovár
Évszám: 2002
Nemzetiség: spanyol
Műfaj: dráma

Tartalom:
Benigno négy éve ápol a kórházban egy autóbaleset következtében kómába esett táncosnőt. Aliciába már évek óta titokban szerelmes, most munkaidejének nagy részét mellette tölti. Nemcsak szerelmének, partnerének, de feleségének is tekinti az öntudatlan beteget. Egy nap új beteg érkezik a szobába. Lydia matador. A bikaviadalon olyan súlyosan megsérült, hogy ő is kómába esett. Marcos újságíró, Lydia egyik rajongója, minden nap látogatja az imádott nőt. Benigno megtanítja Marcost, hogyan kell kapcsolatot tartani a beteggel. Időközben a két férfi között mély barátság születik. Míg Lydia állapota egyre súlyosbodik, az orvosok felfedezik hogy Alicia terhes...


Szerintem:
Szeretem a spanyol filmeket, ezt mindenki tudja, legalábbis, aki olvassa a blogom. Pedro Almodóvar filmjeit meg legfőképpen, szerintem nagyon jó író, rendező! Ezen a héten két alkalommal jött velem szembe a film, gondoltam ez egy jel és megnézem a filmet, mert véletlenek nincsenek. 
Igaz ez a film is nehezen indul be. "Mi a fene, unalmas... vonatott" gondolja az ember, de aki szereti a rendező filmjeit tudja, hogy nagyjából mindegyik filmjére ez a jellemző. Azt észrevettem, hogy minden egyes Almodóvar filmbe van egy TV-s jelenet. Ezt a momentumot nem bírja kihagyni egyik filmjéből sem. Az alkotás elejével úgy voltam, hogy ez unalmas, mosdatják a beteget meg ilyenek, mindjárt lekapcsolom. De tudtam jól, hogy nem kellene. Közepe fele beindul is indul a történet. A végén pedig már úgy voltam, hogy "Jézusom!" Megdöbbentő volt a vége, nem is gondoltam volna erre. Nem bántam meg, hogy megnéztem, tetszett. Szerintem az emberek többsége 20 perc, fél óra után lekapcsolja a filmet. 
Részben szerintem azért is, mert nem ismerik Almodóvar filmjeit. Pedig nagy kár! Aki nem szereti az elvont, kicsit abszurd filmeket az bele se kezdjen! Mellékesen 2003-ban megnyerte a "Legjobb idegennyelvű film"-nek járó Oscar és Golden Globe díjat, továbbá 2002-ben az Európai film-díj átadón 3 kategóriában is nyert, mint "Legjobb film", "Legjobb rendező" és "Legjobb forgatókönyv".


Szerintem: 9.5/10
"Miss K"