2012. február 4., szombat

Erdei fantom


Eredeti cím: Burning
Magyar címe: Erdei fantom
Rendező: Tony Maylem
Évszám: 1981
Nemzetiség: amerikai
Műfaj: horror

Tartalom:
A Blackfoot táborban pár gyerek meg akarja tréfálni a zsarnok Cropsy-t, aki a tábor gondnoka. Azonban a tréfa rosszul sül el. Szó szerint. Cropsy véletlenül elevenen megég. 5 év múlva kiengedik a kórházból. Először egy prostituálttal végez, majd a közeli Stonewater tábor gyerekeit szemeli ki magának áldozatául. A gyerekek éppen ekkor indulnak kenu-túrára, így nem is sejtik, hogy a gyilkos a közelben ólálkodik egy bozótvágó ollóval, hogy sorra megölhesse őket.


Szerintem:
Nem is tudom hol kezdjem. :-) (muszáj bele egy vigyor) Mikor neki álltam ennek a filmnek tudtam jól, hogy mire vállalkozom. Kezdjük ott, hogy 1981, slasher horror, tábor. Szerintem már az évszám és a műfaj sokat mond az embereknek... már amelyiknek. 
Nem nagyon tudtam filmet nézni, de megoldottam, egyik unalmas este ez a film volt soron. Már maga az eleje is totál "Péntek 13" koppintás. A történet Blackfoot Camp nevű táborban játszódik egy tó mellett... micsoda véletlen. Tábortűznél mesélnek a gyerekek rémtörténeteket és hullani kezdenek az emberek. Kb ez a story. Szerintem az "erdei fantom" kicsit bénácska cím neki, de a filmet sem lehet komolyan venni. Régen ez a film is tökéletesen megállta a helyét, akár csak 1996 körül a "Sikoly". Tudni kell, hogy ez is Miramax és Weinstein testvérek produkciója.
Ebből a filmből is két verzió készült egy mozis és egy 18-as korhatáros 3 perc 53 másodperccel rövidebb verzió. Legalábbis ezt írják a Total Film 2000/10 számában. ... és kiemelem: ez is slasher horror, ez is slasher horror, ez is slasher horror! Slasher horrornak számít még régről a "Péntek 13" és nem régen bemutatott "A balta" című filmek első két része, aki ezek után nem tudja mi az a slasher és a 3 film között valami hasonlóságot nem bír észre venni az totál vak!


Szerintem: 6.5/10
"Miss K"