2012. március 13., kedd

Az órák

Eredeti cím: The Hours
Magyar címe: Az órák
Rendező: Stephen Daldry
Évszám: 2006
Nemzetiség: amerikai
Műfaj: dráma

Tartalom:
Három korszak, három történet, és három nő olvad össze egyetlen történetté AZ ÓRÁK időfolyamában. Mindegyik nő úgy kapcsolódik egymáshoz, akár a szemek a láncban, anélkül, hogy tudnának arról, hogy egyetlen nagyszerű irodalmi alkotás visszavonhatatlanul megváltoztatja az életüket. Először is ott van Virginia Woolf, aki a húszas években London külvárosában az elmebajjal küzd, mikor elkezdi írni első nagy regényét, a Mrs. Dallowayt. Több mint két évtizeddel később Laura Brown, a Los Angeles-i feleség és anya a második világháború végén a Mrs. Dallowayt olvassa, és a könyv akkora revelációt jelent számára, hogy elsöprő erejű változást fontolgat az életében. Aztán a mai New York Cityben ott van Clarissa Vaughan, Woolf Mrs. Dallowayének modern változata, és szerelmes Richard nevű barátjába, aki briliáns költő és AIDS-ben haldoklik. A három történet egybeszövődik, és végül összeáll a közös felismerés meglepő és transzcendens pillanatában.


Szerintem:
Ha jól emlékszem régebben, mintha elkezdtem volna a filmet nézni,de nagyon nem rémlik.
Mindig is érdekeltek az ilyen történetek, amik több szálon futnak és egyszer csak találkoznak. Bevallom őszintén elbólítottam  kicsit a film alatt. Nekem kicsit vonatott volt. De jónak mondanám. Tetszett, nem volt rossz! Maga a történet érdekes, de inkább elolvasnám, minthogy megnézném még egyszer szerintem. Annyira nem kötött le, Oscar ide vagy oda. Őszinte legyek? Nem tudok erről mit írni, nem voltam elájulva. Szerintem pár éve is alvást váltott ki belőlem ez a film....
Nicole Kidman ezért a filmért kapta meg az Oscar-t 2003-ba. Úgy elcsúfították, hogy szerintem sírt forgatás alatt. Felismerhetetlen! Nagyon jól dolgoztak a sminkesek! Sajnos nálam az egyszer nézhető kategóriába esik.


Szerintem: 6.5/10
"Miss K"