2012. március 12., hétfő

The Doors

Eredeti cím: The Doors
Magyar címe: The Doors
Rendező: Oliver Stone
Évszám: 1991
Nemzetiség: amerikai
Műfaj: önéletrajzi / dráma

Tartalom: 
A The Doors és zenéje legenda. A film elementáris erővel, zenében és képekben mutatja be a valóság küszöbének átlépését, az áttörést a "másik oldalra". Kábítószeres látomások, eksztatikus, botrányos színpadi fellépések, rituális szeretkezések, a tudatos és tudattalan határainak elmosódása - mindez csak egy valakinek a személyiségén átlényegítve volt lehetséges, a zenekar költő-énekesén, akit úgy hívtak: Jim Morrison...


Szerintem:
Valakinek Kurt Cobain, valakinek Bob Marley, valakinek Bob Dylan vagy Jimmy Hendrix és még sorolhatnám... nekem Jim Morrison! Én ezen nőttem fel. Emlékszem, amikor 11 éves voltam, The Doors-t hallgattam és Jim Morrison önéletrajzi könyvét olvastam. 
Kicsit kétkedve néztem meg a filmet, mert Val Kilmer-rel nem vagyok kibékélve. Nem szimpatikus. Gondoltam nem lehet jó Jim Morrison. De mégis kit lehetett volna megbízni ezzel a feladattal?! Nem tudok olyan színészt mondani. Jim Morrison mégis csak Jim Morrison. Mondjuk Kurt Cobain szerepét is rábízták Michael Pitt-re... nem is láttam azt a filmet még mindig (Az utolsó nap(ok), azt hiszem ez a címe). Val Kilmer is jó választás volt, Meg Ryan-t is furcsán néztem Pamela szerepébe, de ő sem volt csalódás. És szerintem jól áll neki a vörös haj. Erről a filmről nem lehet mit mondani, ezt látni kell! Aki szereti a "The Doors"-t annak kötelező meg amúgy is! Ez egy legenda! Az tetszett igazán a filmben, hogy a dalszövegek kapcsolódtak az eseményekhez, hogy mi inspirálta az adott dalt. Láthatja a néző a "The Doors" alakulását, Jim Morrison életét, botrányos fellépéseket, drogozásokat, sikereket, kudarcokat. 
Nagy "The Doors" fan vagyok és nagyon nehezen akartam neki ülni a filmnek, hogy megnézzem. Nekem mégis mintha valami hiányozna a filmből. Mintha valami a 134 percből kimaradt volna. Élethűen ábrázolták az eseményeket, zenekart, az énekes munkásságát, sikereit, kudarcait. Meg Ryan és Val Kilmer kellemes csalódás volt. Mondjuk voltak dolgok, ami rendezésileg nem tetszett. ( ( ( Tudom, nem szoktam linkeket beszúrni, de itt egy dokumentumfilm trailere: When You're Strange: A Film about 'The Doors'. A narrátor, pedig Johnny Depp. ) ) )


Szerintem: 9.5/10
"Miss K"