2012. március 12., hétfő

Fél Nelson



Eredeti cím: Half Nelson
Magyar címe: Fél Nelson
Rendező: Ryan Fleck
Évszám: 2006
Nemzetiség: amerikai
Műfaj: dráma 

Tartalom:

Dan Dunne sosem alszik kétszer ugyanott. Na nem mintha minden este másik bombázóval bújna ágyba; az éjszakákat otthon tölti, brooklyni lakásában. Néha sikerül pár órára lehunynia a szemét lepedőt sose látott ágyán, vagy egy vacak fotelban - már ha egyáltalán alszik. A film nyitójelenetében Dan (Ryan Gosling) bambán ücsörög dohányzóasztala mellett egy kokó bűvöletében eltöltött éjszaka után; aztán végül csak megmozdul, hogy elhallgattassa a csörgő ébresztőórát. Új nap kezdődik, vele vagy nélküle. És neki történelemórát kéne tartania a középsuliban, mint mindig. A szánalmas monotóniából aztán egy nap kizökkenti csinos tanítványa, aki véletlenül tudomást szerez a tanár úr természetének "szívósabbik" feléről...

Szerintem:
Jó pár hónapja, lehet már egy fél év is meg van, hogy megnéztem ezt a filmet, de még mindig nem bírom hova tenni.
Nem tudok írni róla. Nem is tudom, hogy mit lehet, mert annyira nem értettem meg. Azt hittem, ahogy telik-múlik az idő firkantok valamit, de nem. Most azt írjam le, hogy egy diák rajta kapja középiskolai töri tanárát, hogy drogozik a WC-n és megpróbálja kirángatni belőle? Lassan kialakul közöttük barátság. Van bennük közös: mindkettőnek elég nyomorúságos az élete! Nem tudok róla mit mondani, ez a szomorú... Nem írom azt, hogy "ha szart akarsz nézni, akkor nézd meg ezt és megunod az életed", mert végülis nem volt olyan vészes! Egyszer nézhető történet. Mondjuk engem nem húzott le, úgy, mint anno a "Requiem egy álomért" című film. 
A film röviden, tömören: vonatott, elgondolkodtató, lassú, valósághű, nyers, egy ízig-vérig dráma, amit szerintem első nézésre nem tudsz hova tenni, hogy mi is volt ez. Nehéz alkotás.

Szerintem: 6.5/10
"Miss K"