2012. március 30., péntek

Magasfeszültség

Eredeti cím: Haute tension
Magyar cím: Magasfeszültség
Rendezte: Alexandre Aja
Évszám: 2003
Nemzetiség: francia
Műfaj: horror / dráma / misztikus
IMDB:  http://www.imdb.com/title/tt0338095/ (6.8/10)
 


Tartalom:


Marie és barátnője, Alex egyetemista. Két szemeszter közötti szünetben vidékre utaznak, hogy meglátogassák Alex szüleit. A ház a francia alföldön, a semmi közepén áll. A két barátnő nyugovóra tér, ám már az első éjszakán egy rejtélyes sorozatgyilkos tör rájuk. Alex és Marie minden erejét összeszedve harcolni kezd a túlélésért.


Szerintem:
Még a DVD premierje táján 2004 körül láttam a filmet. Egy két jelenet megmaradt a filmből, de ahogy most megnéztem totál nem emlékeztem semmire belőle.
Az eleje sem úgy kezdődött, ahogy emlékeztem. Filmekre jól szoktam emlékezni, ha tetszett, de erre nem. Erre az mondanám, hogy beteg. Beteg filmeket csinálnak a franciák. Lásd: Mártírok, A betolakodó. A filmben kevés a párbeszéd, ugyanakkor mozgalmas, cselekményekben (vérben) gazdag. Izgalmas! A végén pedig jó néhány kérdést felteszel magadnak, hogy most, akkor mi van? "Ez meg ez miért? Hogyan? Mikor? Mi van?" 
Általában a francia filmeket beskatulyázzák a Taxi 1-2-3-4-5-végtelen kategóriába, ami elég nagy hiba! Nagyon jól meg van csinálva, teljesen elégedett vagyok a filmmel! Kamerabeállítások, látványvilág (jó néhol túlzásnak éreztem egy két jelenetet), rendezés, forgatókönyv, (számomra "nevenincs") színészek. Ja: a filmet csak erős idegzetűek nézzék meg, galamblelkűeknek nem való! Én szóltam!


Szerintem: 9/10
"Miss K"