2012. március 3., szombat

Mielőtt befejezi röptét a denevér...


Eredeti cím: Mielőtt befejezi röptét a denevér...
Magyar címe: Mielőtt befejezi röptét a denevér...
Rendező: Timár Péter
Évszám: 1989
Nemzetiség: magyar
Műfaj: dráma / thriller / krimi

Tartalom:
Valahol a Józsefvárosban él egy csonka család; az anya egy büfében dolgozik, fia, Róbert ipari tanuló, az apa Svájcban él. Egy nap az anya megismerkedik egy szimpatikus férfival, aki beköltözik hozzájuk a lakásba. Még az ellenséges kamaszfiút is megnyeri magának, de hamarosan kiderül, hogy többre vágyik szimpla barátságnál.


Szerintem:
Régen unokatestvéremet (kb. 10 évvel ezelőtt) mindig azzal szekáltam, hogy mondjon valami jó magyar filmet.(horror-thriller) (Amikor kicsi voltam nem szerettem a magyar filmeket, mondjuk az újakat mai napig nem szeretem, de a régiekkel nincsen semmi gond). Tegnap eszembe jutott ez a film, csak annyi maradt meg belőle, hogy "denevér" rá is kerestem egy filmes oldalon hamar meg is lett megörültem, filmet is beszereztem. 
Egy asszony, egy apa nélküli serdülő fiú és egy pszichopata találkozása. Az egész nem csak ennyiből áll! Az első pár percbe nagy gyorséttermi üvöltözést láthatunk, hogy a kedves vendég nincs megelégedve az étellel. Az illető többször visszatér az étterembe bocsánatot kérni és így találkozik a férfival, aki oda is költözik hozzájuk. Min tudjuk semmi sem az aminek látszik! László eléggé beleférkőzik a fiú bizalmába ...és itt kezdődnek a gubancok! Egyéb más esetek is történnek a filmbe, érdemes megnézni! Azért régen is mentek dögivel a káromkodások, nem hiába ebben mi vagyunk az elsők! Itt is a nyomorúság, reménytelenség, kilátástalanság, összeomlás.
Tímár Péter alkotásait (pl.: Zimmer Feri, Csinibaba, Egészséges Erotika...) inkább a vígjáték feléről ismertem, mint a "pszichothriller", bár ezt picit túlzásnak találom. Még thriller-nek sem mondanám, szerintem ez csak egy szimpla dráma esetleg (lélektani) krimi ... és még hogy nincsenek jó magyar filmek?! Ne az újakat kell nézni, kérem! :-) Rendezés nagyon jó volt, érdekes kamera beállítások, színészek is jók voltak, semmi erőlködés, filmes megoldások, látvány ötletes (ha régi szemmel nézzük)!


Szerintem: 9.5/10
"Miss K"