2012. március 28., szerda

A tizenhetes számú ház



Eredeti cím: Number Seventeen
Magyar címe: A tizenhetes számú ház
Rendező: Alfred Hitchcock
Évszám: 1932
Nemzetiség: angol
Műfaj: krimi

Tartalom:
Egy ékszerrabló banda elrejti ebül szerzett zsákmányát egy elhagyatott, londoni házban. Gilbert nyomozó éppen ezután a nyaklánc után nyomoz, de egy csavargó még előtte rábukkan az értékes csomagra, s kihasználva e váratlan lehetőséget, azonnal meg is lép vele. Azonnal kezdetét veszi a film alapjául szolgáló, cselszövésekkel teli "vadászat", amely során a tolvajok a csavargó nyomába erednek, míg az ő nyomukat a furfangos detektív követi kitartóan.


Szerintem:
Még régebben vettem két Hitchcock DVD-t, gondoltam most megnézem. Imdb-s osztályzatos szerint sikerült megvennem két közepes kategóriájú Hitchcock filmet, a "Peeping Tom" helyett... ami már következő nap meg sem találtam!
Ez a film számomra elég érdektelenül kezdődik. Csak az eleje unalmas, középtől kezd az egész beindulni. Azért azt hozzá tehetjük, hogy nem sokkal a némafilm után vagyunk, mert 1932-es a film, ami elég réginek számít. Ezután 30 évvel jött a "Pszichó", amit elég sokan láttak. A filmben felfedezhető sok tipikus Hitchcock-i elem. Ügyesen oldották meg a vonat és a busz száguldását is, a végén egy poénnal megfűszerezve.
Ezt a filmet még Angliában rendezte Hitchcock Hollywood-i áttelepülése előtt. Nem rossz film egyátalán, csak furcsa, mivel régi. De szerintem megállja a helyét, de sajnos középkategóriát ért el nálam. Hozzáteszem a film csak 1 órás. Szórakoztató kis krimi, jó megoldásokkal.


Szerintem: 5.5/10
"Miss K"