2012. március 22., csütörtök

Pokoli lecke

Eredeti cím: Sleepers
Magyar címe: Pokoli lecke
Rendező: Barry Levinson
Évszám: 1996
Nemzetiség: amerikai
Műfaj: thriller / dráma / krimi

Tartalom:
Négy jó barát lógott együtt a hatvanas évekbeli nagyváros mocskos negyedében. Egy ártatlannak induló csínyük rosszul sült el, "jutalmuk" a javítóintézet, vagyis a börtön lett. A hosszú, reménytelen "alvás", a rács mögötti kegyetlen világ alapvetően megváltoztatja életüket. 11 évvel később aztán eljön az igazságszolgáltatás ideje - mint a fiúk kedvenc gyerekkori olvasmányában, a Monte-Christo grófjában.


Szerintem:
"Könyörtelenek" című film kapcsán olvastam egy kommentbe ezt a film címet. A címét hallottam már. Teljesen más történetre gondoltam, mint ami.
Négy gyerekkori  jó barát ballépéséről, annak következményéről és kimeneteléről szól a film. Tényleg egy "pokoli lecke" ez nekik egy életre.Ez a film is az összetartásról szól. Szeretem az ilyen hasonló filmet, ahol mesélő van és gyerekkori jó barátokról szól az alkotás. Ám ez egy kemény film. Mindenki nagyon jól tudja, hogy ez a történet előfordulhat bármikor és szerintem elő is fordul! Csak jól titkolják! De a film végén kihangsúlyozzák, hogy ez csak fikció. Bár az emberi kegyetlenség határtalan és gusztustalan. 
Meghökkentő, érdekes téma, elgondolkoztató film. Rendező helyében igen is nyitva hagytam volna a végét. Mindenesetre egy nehezen emészthető alkotásról van szó, amiben elég sok híres színész játszik Kevin Bacon, Brad Pitt (igen ő színész, Angelina Jolie nem), Robert De Niro, Dustin Hoffmann és még sorolhatnám.


Szerintem: 10/10
"Miss K"