2012. augusztus 23., csütörtök

Pleasantville


Eredeti cím: Pleasantville
Magyar cím: Pleasantville
Rendezte: Gary Ross
Évszám: 1998
Nemzetiség: amerikai
Műfaj: dráma / vígjáték
IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0120789/ (7.5/10)
 


Tartalom:

A csonka családban élő két nagykamasz, David és Jennifer egy mágikus távkap- csoló segítségével az ötvenes évek Amerikájában játszódó tévés szappanoperába csöppen. Pleasantville első látásra békésnek és idillinek tetszik, ám kiderül, hogy a fekete-fehér világ érzelmi szürkeséget és hazugságot takar. A mai ti- nédzserek színt visznek a városka monoton életébe, ami persze cseppet sincs í- nyére a városka konzervatív lakóinak.


Szerintem:
Még nagyon régen láttam ezt a filmet. Egy könyv kapcsán jutott eszembe, hogy újra meg kellene nézni. Annak a bizonyos könyvnek a címe ami kapcsán újra eszembe jutott ez, az nem más, mint "3096 nap". Mégis ki gondolta volna? Natascha Kampusch egy meghatározó filmjei közé be lehet sorolni ezt is. 
Pleasantville egy idilli, tökéletes kis világ. Na ettől én agybajt kapnék. Élére vasalt holmi, minta szülők, minta gyerekek, csillogó amerikai álom. Durva lehet egy ilyen világ két olyan gyerek számára, akik egy csonka családban nőnek fel.Én is agybajt kapnék, de ezektől független, ahol minden tökéletes. Ha az illető sorozatfüggő, akkor még lehetnek előnyei is. Csak fiú ismeri Pleasantville világát, testvére nem, de ő teljesen felforgatja az idilli közösség mindennapjait és hétköznapjait. De lassacskán nem csak húga, hanem saját maga is észrevétlenül felborítja a szabályokat, amiket ismer. Semmi nem ugyanolyan, mint volt. A testvérpár már várja mikor szabadulhat, ebből a tökéletes világból, bezzeg amikor változnak a dolgok, mikor megjelenik az első piros rózsa... csak akkor szabadul el a pokol... felüti fejét a rasszizmus és az erőszak, ami nem volt megszokott ebben a tökéletes idilli környezetben. 
Reese Witherspoon ebben az időben elég "laza csaj" szerepeket kapott (pl.: Pokolsztráda...), de jól állt neki. Én szeretem ezt a filmet... még mindig!  Hamar eltelt a 2 órás játék idő, szinte észre sem veszi az ember.

Szerintem: 9/10
"Miss K"