2011. március 26., szombat

A lé meg a Lola



"Minden nap, minden pillanat, ezer döntés,
fuss és változtass az életeden!" 
Eredeti cím: Lola rennt
Magyar címe: A lé meg a Lola
Rendező: Tom Tykwer
Évszám:  1998
Nemzetiség: német
Műfaj: dráma / thriller / krimi


Tartalom:
Lolát pánikba esve hívja barátja, Manni, aki egyébként egy gengszternek dolgozik. Ostoba véletlen folytán Manni elveszített egy csomagot, amiben 100 ezer dollár volt, pedig húsz perc múlva át kellene adnia főnökének. Kétségbeesve hívja Lolát, hogy mit tegyen. Lolának ugyan semmiféle terve sincs, de azonnal rohanni kezd, hogy megmentse barátját.

Szerintem:
Ismét egy újabb Franka Potente film! :-) 13 éves voltam mikor láttam ezt a filmet moziba és nagyon megszerettem. Pedig nem szeretem a német filmeket. Aztán lassacskán elkezdtem német filmeket nézni és nem rosszak, sőt! Vannak nagyon jó német filmek, de ebbe most nem szeretnék bele bonyolódni. 
Tom Tykwer egy nagyon jó rendező. Nem hiába, hogy anno 1998-ban meg nyerte az Arany-medve díjat a Berlinale film fesztiválon.Sajnos Magyarországra csak 2000 májusában került bemutatásra. Sok embernek nem tetszik ez a film, mér alapból, hogy német filmről van szó! Pedig igen is érdemes megnézni, mert ennek a filmnek a kivitelezése nem volt egyszerű! 
Franka Potente, Moritz Bleitreu és Tom Tykwer ennek a filmnek köszönhették, hogy nemzetközileg is híresek lettek és nemcsak Németországban kaptak szerepeket.
A filmet 3.500.000 német márkából forgatták és még is 7.267.324 dollárt produkált csak az Amerikai Egyesült Államokban. Imádom ezt a filmet, sokan nem szeretik... az nem érdekes! :-)


Szerintem: 10/10
"Miss K"