2011. április 24., vasárnap

Funny Games U.S.



Eredeti cím: Funny Games U.S.
Magyar címe: Furcsa játék
Rendező: Michael Haneke
Évszám:  2007
Nemzetiség: amerikai
Műfaj: thriller / dráma / horror

Tartalom:
Szünidei idill: mama, papa, és kisfiuk egy tóparti házban. Váratlanul egy golfruhás, fehér kesztyűs férfi jelenik meg az ajtóban. Eltereli a háziasszony figyelmét, amíg egy másik férfi is belép. A család egy pillanat alatt az erőszak áldozata lesz.

Szerintem:
Természetesen a történet ugyanaz, mint az eredeti 1997-es verziónál. Úgy gondoltam, hogy erről is írok, már ha az eredetiről is írtam. Haneke elakarta kerülni, hogy az ő alkotása is arra a sorsra jusson, hogy az amerikaiak is megcsinálják, ezért ő maga rendezte meg az egészet ugyanúgy, mint az 1997-es verziójában, csak amerikai színészekkel.
Michael Pitt, remek választás volt az egyik gonosz szerepére, hiszen jófiús külseje van, senki nem gondolná, hogy ki is ő valójában. Aki látta a "Kísérleti gyilkosságok" című filmet Sandra Bullock-kal, az tudja miről beszélek. Igazi tenyérbemászó stílusa van.  Tim Roth, apa szerepében úgy szintén jó választás volt. Naomi Watts meg csak Naomi Watts. 
Amíg megnéztem a filmet, egyedüli nem egyezés az osztrák és amerikai között az a kutyus. Nem hiszem,hogy egy német juhászt nem tudtak volna szerezni ;-)

Szerintem: 7/10
"Miss K"