2011. május 20., péntek

A fehér szalag


Eredeti cím: Das weiße Band - Eine deutsche Kindergeschichte
Magyar címe: A fehér szalag
Rendező: Michael Haneke
Évszám: 2009
Nemzetiség: német / osztrák 
Műfaj: dráma / misztikus

Tartalom:
1913-at írunk, alig egy évvel az I. világháború kitörése előtt, a helyszín egy észak-németországi kis falu. Különös dolgok zajlanak a település iskolájában, ahol a gyermekeket a nevelők megfélemlítik, elnyomják, szinte sportot űznek az erőszakból. Vajon mindez milyen hatással van a gyermekek lelkivilágára és mekkora szerepet játszik a fasiszta gondolkodásmód kialakulásában, megerősödésében?

Szerintem:
Amikor elkezdtem nézni, első gondolatom: Húha, 2 óra 18 perc! Mondjuk nem egy "Sátántangó" hosszúságú. Azt hittem nem fog lekötni a film, de szerencsére tévedtem. Jó formán nem is tudom, hogy mit is tudnék róla írni! Tetszett, pozitívan csalódtam benne. Jól összerakott történet a maga hangulatával. Ez a fekete-fehér választás nagyon jónak bizonyult. Színesben el sem tudnám képzelni. Elvégre egy 1913-as években játszodó történetről van szó. De ezek a tömör párbeszédek, amik szülők-gyerekek között zajlik ("Nem, Apám"). A tartalmát meg minek írjam le, hiszen fent már említve van, úgyhogy csak a véleményem írom le. A film kicsit...sőt nehezen indul be, de engem az unalmas részek is lekötöttek szeretem, ha van egy mesélő film közbe, hogy mi is történt. Amikor az orvos neki állta osztani azt a nőt, hogy milyen, csak annyi reakcióm volt,hogy Jézusom! Durva! Gyerekek és szülők kapcsolata mintha nem is lenne két idegen, hivatalos beszél. Jó, biztos ilyen volt régen, de furcsa a mostani időkbe nézni.

Szerintem: 8.5/10
"Miss K"