2011. május 6., péntek

Sikoly



Eredeti cím: Scream
Magyar címe: Sikoly
Rendező: Wes Craven
Évszám: 1998 
Nemzetiség: amerikai 
Műfaj: horror

Tartalom:
A pszichopata gyilkos Sydneyt riogatja, a veszély persze nem is kicsi: a mészáros egy évvel korábban már tiszteletét tette a városkában. Akkor egy osztálytársnő volt az áldozat. Ráadásul Sydney anyjának életét is brutális gyilkosság oltotta ki.

Szerintem:
Kedvenc horror szériámról még nem is írtam? Ejnye! 12 éves voltam, amikor először láttam. Tetszett, egy kicsit megijedtem tőle, de ötletesnek találtam. Aztán kezdtem utána nézni Wes Craven filmjeinek, mint később kiderült, hogy pár Rémálom az Elm utcában részt is Ő rendezett. Megörültem, meg is néztem. Nekem a mai napig is tetszik, klasszikus slasher-filmek közé beírta magát. Valaki utálja, valaki a mai napig szereti. Mindenféleképpen a klasszikus filmek közé kellene sorolni , mint például Rémálom az Elm utcában, Péntek 13 vagy éppen a Pszicho. Mindegyik slasher-filmnek meg van a maga "varázsa", a maga stílusa.
A filmzenei összeállítás is zseniális, tipikusan az jut róla eszedbe, hogy "tipikus amerikai házi buli" érzésed van. Nagyon bejön!


Szerintem: 9.5/10
"Miss K"