2011. május 31., kedd

The Social Network - A közösségi háló



Eredeti cím: The Social Network
Magyar címe: The Social Network - A közösségi háló
Rendező: David Fincher
Évszám: 2010
Nemzetiség: amerikai
Műfaj: életrajzi / dráma

Tartalom:
A film a napjainkban vitathatatlanul a legnépszerűbb közösségi oldal, a Facebook történetét tárja elénk. Hogyan jött létre 2004-ben, a Harvardon ez a mára már több mint 500 millió aktív tagot számláló internetes közösség, és hová jutott el mostanra? Hogyan változott meg az akkor még egyetemista alapító, Mark Zuckerberg, valamint a Napster társalapítójának, Sean Parkernek az élete a hirtelen jött hírnévtől és természetesen a gazdagságtól...

Szerintem:
Igen, erőt vettem magamon, hogy megnézzem a Facebook-filmet, mert még nem láttam. Igaz Oscar-t nem nyert csak jelölve volt, de ez semmit sem bizonyít... szerintem!Nem gondoltam volna, hogy valaha is film lesz ebből a történetből, hogy valóban, hogyan is jött létre a Facebook. Livejournal.com-ot naplónak használni?! Mondjuk jó oldal az tény! Lehet nekem is ott kellett volna inkább ezt a blogomat vezetni... nem tudom. De már nem rakom át tiszta felesleges! Na jó nem megyek bele ilyen apró dolgokba. Ha feliratosan kellett volna néznem ezt a filmet mindig le kellett volna állítanom, mert még magyarul is gyorsan beszélnek benne. Azért félelmetes, hogy mivé nőtte ki magát a Facebook, bár kétlem, hogy arra a sorsra jutna, mint a MySpace. Ebbe túl sok pénz van és rengeteg ember is használja!
Nézzük a filmet: végülis jó volt látni az első lépéseket, amikor még nem is facebook.com volt, hanem thefacebook.com. Jó nem nagyona  különbség a kettő között de mégis. Ugyanakkor két pert nézhetünk végig Zuckerberg ellen a Facebook jogaiért, ötleteiért. Az a legfurcsább az egészben, hogy 2004-ben játszódik és akkor még csak thefacebook.com volt, de akkor még csak egyetemista e-mail címmel lehetett belépni. Mint tudjuk MySpace közösségi oldal pedig régebbi. 2004? Mintha csak tegnap lett volna... 
Mára mér a Facebook-ot is több, mint 3,2 millió magyar használja, többnyire 25-34 év közöttiek. Egyébként meg Justin Timberlake-nek borzalmas szinkronhangot adtak! Engem lekötött a film, érdekes volt!

"Ha drogdiller lennék ingyen drogra sem találnék 650 ember egy este alatt "

Szerintem: 8/10
"Miss K"