2011. június 17., péntek

A fiúk nem sírnak



Eredeti cím: Boys Don't Cry
Magyar címe: A fiúk nem sírnak
Rendező: Kimberley Peirce
Évszám: 1999
Nemzetiség: amerikai 
Műfaj: dráma / krimi

Tartalom:
Falls City, Nebraska, 1993. A lakossági bejelentések alapján a várostól nem messze található farmon a rendőrség három holttestet fedezett fel. A megbecstelenített és brutálisan meggyilkolt áldozatok kiléte egyelőre ismeretlen. A nyomozás nagy erőkkel folyik. Nem sokkal korábban elbűvölő fiatalember érkezett a poros kisvárosba. Brandon Teena igazi társasági ember, a helyi srácok hamar befogadják, a lányok pedig bomlanak érte: még nem találkoztak ennyire szenvedélyes, ennyire odaadó, ennyire őszinte fiúval. Őszinte? Brandon Teena súlyos titkot őriz. Egy személyben bámulatos szerető, és misztikus idegen, kisstílű tolvaj és lánglelkű álmodozó. Brandon Teenát nemrég még Teena Brandonnak hívták: új városba költözött, megváltoztatta nemét és nevét, hogy végre megtalálja önmagát. De egy olyan világban próbál az álmainak élni, ahol az álmokat butaság és gonoszság bünteti.

Szerintem:
Régóta megszerettem volna nézni ezt a filmet. Végre sikerült. Hilary Swank tényleg úgy néz ki, mint egy pasi és nagyon jól is alakítja ezt a szerepét. Jó történet, nem hiába kapott Oscar-díjat. Bár engem nem érdekel, hogy melyik film kap Oscar-t és melyik nem. Szerintem ezzel a díjjal nem lehet lemérni a színészek tehetségét. Állítólag ez is megtörtént események alapján dolgozták fel. Az ilyen dolgokkal nem szabad játszani, mert csúnyán megütheti a bokáját az ember... Még jobban megrázza az embert egy film , ha úgy nézi, hogy "megtörtént események alapján készült..."
Egész film alatt az járt az eszembe, hogy van egy másik ilyen film is. Szerencsére egyik barátnőm kisegített: Gyűlölt másság. Az is igaz történetet dolgoz fel.  
Nem értem, hogy az emberek, miért viselkednek így a másikkal. Nem tehet róla, hogy ő más. Mondjuk nem tudom, hogy én hogy kezelném, ha egy ilyen ember lenne a környezetembe. Eléggé empatikus vagyok szerintem, úgyhogy nem cseszegetném az illetőt.

Szerintem: 10/10
"Miss K"