2011. június 22., szerda

Föfőnök




Eredeti cím: Direktøren for det hele
Magyar címe: Föfönök
Rendező: Lars von Trier
Évszám: 2006
Nemzetiség: svéd / dán / német / norvég / finn / francia /izraeli / olasz
Műfaj: vígjáték

Tartalom:
Egy számítógépes vállalkozás tulajdonosa, Ravn úgy dönt, hogy eladja a cégét. Ezzel nem is lenne különösebb gond, ha tíz évvel azelőtt, a cég alapításakor ki nem talált volna egy Amerikában élő képzeletbeli főnököt, akire az évek folyamán mindig ráfoghatta a népszerűtlen intézkedéseket. A céget felvásárló izlandi üzletember viszont ragaszkodik ahhoz, hogy személyesen a nagyfőnökkel tárgyaljon. Ezért Ravn felbéreli Kristoffert, a színészt, hogy játssza el a főnököt a szerződés aláírásakor. Az események irányítása azonban kicsúszik a kezéből, amikor a cég beosztottjai véletlenül összetalálkoznak a folyosón a sosem látott-régen várt főnökkel, minden bajuk okozójával.

Szerintem:
Kíváncsi voltam erre a vígjátékra. Ugyanis Lars von Trier-től inkább a drámák megszokottak, minthogy a vígjátékok. Szerintem ez a legnemzetközibb film eddig, amit láttam! Ha-ha! Kétségbe vonnám így az első 10 perc után, hogy ez vígjáték! A kamera beállítások meg jézusom! Elég nyögve-nyelősen indult be a film. De nem röhögtem még rajta. El is gondolkoztam, hogy ez valóban vígjáték? Maradjon a kaptafánál! Rendezzen drámát, thriller-t, de vígjátékot légyszives ne! Mintha "A hivatal" című sorozat korai epizódját néztem volna... De a kamera beállás kikészített!

Szerintem: 5/10
"Miss K"