2011. június 25., szombat

Párbaj



Eredeti cím: Duel
Magyar címe: Párbaj
Rendező: Steven Spielberg
Évszám: 1971
Nemzetiség:  amerikai
Műfaj:  thriller

Tartalom:
David Mann autójával éppen egy üzletféléhez tart az egyik amerikai országúton. Váratlanul feltűnik mögötte egy nyerges vontató, amely gyilkos párviadalra kényszeríti, mely elől nem tud kitérni.

Szerintem:
Jó ideje megszerettem volna nézni ezt a filmet, már csak azért is, mert a Guano Apes - No Speech című klipjét ez a film inspirálta. Bár nem szeretem Steven Spielberg-et. De erre a filmjére kíváncsi voltam. Meg is  lepődtem, hogy TV film volt és nem mozifilm. 
Kamerát szerelni az autó elejére jó ötlet volt. Hát, igen! Ki tudja, hogy milyen őrültet előzöl meg az autópályán. "Pedig csak egy büdös kamion! Megelőzöm! Baj nem lehet!" - gondolod te! De ki tudja, hogy milyen defektes állat ül a volánnál, aki például napok óta nem aludt vagy a főnöke munkába állása előtt jól felhúzta. Megelőzöd, ő is megelőz, megelőzöd, mérges vagy és így kezdődik a macska-egér játék az autópályán. Azt hiszed biztonságban vagy, pedig csak ketten vagytok az országúton. Senkitől nem lehet segítséget kérni. Ugyan! Ki hallgatna rád, ha azt mondanád, hogy egy pszichopata üldöz a kamionjával?! Tetszett,hogy a gonosz megtestesítője egy nagy, rozoga, büdös, kamion volt. Ötletes!
Kis költségvetésű, egyszerű film. Párbeszéd megírásokhoz nem kellett sok ész, hiszen a film nagy része az országúton, a kocsiban játszódik. A "Kéjutazás" című filmet előbb láttam, de tetszett így is, attól függetlenül, mint már említettem nem szeretem Steven Spielberg-et.Kevesebb mint két hét alatt forgatták le, Steven Spielberg első nagy játékfilmjét. Ma már szerintem pár napból megoldanák az amerikaiak... azóta eltelt 40 év. 

A jogsi nem játék, az autópálya pedig nem játszótér!

Szerintem: 8/10
"Miss K"