2011. július 27., szerda

Hard Candy



Eredeti cím: Hard Candy
Magyar címe: Cukorfalat
Rendező: David Slade
Évszám: 2005
Nemzetiség: amerikai
Műfaj: thriller / dráma

Tartalom:
Hayley egy szép és vonzó 14 éves kamaszlány, aki kortársaihoz hasonlóan, sokat lóg az interneten. Egy chat-szobában megismerkedik Jeff-fel, a 32 éves fotóssal, és pár hét levelezés után találkoznak egy kávézóban. A kialakulóban lévő vonzalmat a személyes találkozás csak megerősíti, és bár érzi, hogy a tűzzel játszik, Hayley beül a nála jóval idősebb Jeff kocsijába, és elmegy vele a férfi házába. A Los Angeles dombjai között meghúzódó villa falait tinédzserlányokról készült provokatív fotók borítják, és Hayley-nek nem lehet kétsége afelől, hogy férfi vonzalma nem konkrétan neki szól, hanem a kiskorú lányok iránt érzett pedofil vágy hajtja. Jeff itatni kezdi a lányt, és pár pohár után már forr körülöttük a levegő. A férfi egyre különösebben viselkedik, és egyre agresszívabbá válik, amikor a lány vetkőzni kezd, hogy fotókat készítsen róla. Ám néhány pillanattal később Jeff előtt elhomályosul a világ, és elvágódik a földön. Amikor magához tér, nem tud megmozdulni. Egy székhez van kikötözve és Hayley-vel néz farkasszemet. Folytatódik a macska-egér játék, de most már vérre menő harccá válva. Átlépték a határt, és nincsen visszaút. A lány meg akarja akadályozni, hogy a férfi valaha is molesztálhasson egy gyereklányt. Csak egy kés és egy jéggel teli zacskó kell hozzá.

Szerintem:
Megakartam nézni a "Döglött akták" című bűnügyi sorozat mostani epizódját és helyette erre a filmre bukkantam.. A plakátja is nagyon megtetszett. A főszereplőlány, Ellen Page ismerős volt nekem a "Juno" és az "Eredet" című alkotásokból volt ismerős.
Az internet használat nem új keletű dolog főleg 2011-ben nem. Mindenki használja még az is akinek talán nem kellene, mert tudtán kívül bajba sodorja magát, mint Hayley a 14 éves lány. Egyátalán fel nem fogom, hogy egy 14 éves lánynak hogyan fordul meg a fejébe, hogy egy 32 éves pasival találkozzon. A fiatal lány és a férfi találkoznak is egy kávézóban, ahogy a kávét szürcsölik, megy át a kamera az egyik arcról a másikra miközben beszélgetnek, pár pillanatra el lehet kapni a falon egy szórólapot egy eltűnt lányról. A lány idióta érvei, hogy felmenjen a pasihoz. Miközben mennek fel a Hollywood-i hegyek közé, úgy néz ki, mintha fél pillanatra a kocsiba a lány észbe kap, hogy valójában mint is csinál. A lakás tipikusan úgy néz ki, mintha egy IKEA reklámot látnánk. Ahol túl nagy a rend, ott mindig van valami takargatnivaló! A lány nyomulása, érettnek tűnő beszéde kicsit idegesítő. Iszogatnak, beszélgetnek, megkezdődik a fotózás, Jeff rosszul van, összeesik. Mikor felébred egy székhez kötve találja magát. A film igazán most kezd izgalmas lenni, mikor az üldözőből lesz üldözött. Cseles a kis csaj, mindent jól kitervelt előre.  A férfi továbbra is hajtogatja a saját igazát, hogy semmi köze a pedofíliához.A végén a Piroskás motívum tetszett. "Nem én voltam, nem vagyok bűnös, én ártatlan vagyok". Amint elkezdődik a macska-egér játék mindkét fél próbál pszichológiailag hatni a másikra verbálisan.
Innentől szerintem jobb ha nem mondok semmit. Mindenki nézze meg maga! Jó színészi alakítás, jó rendezés. Nem várt fordulatok. A csaj idegesítő, hogy ennyit okoskodik 14 éves létére. Nagyon ütős a film! Inkább pszichothriller-nek mondanám, mint sima thrillernek.

Szerintem: 9/10
"Miss K"