2011. július 24., vasárnap

Időbűnök


Eredeti cím: Los Cronocrímenes
Magyar címe: Időbűnök
Rendező: Nacho Vigalondo
Évszám: 2007
Nemzetiség: spanyol
Műfaj: sci-fi / krimi / dráma

Tartalom:
Miután a nyaralójához közeli erdőben megpillant egy meztelen nőt, Hector nyomozni kezd, ám nemsokára egy fegyveres idegen támad rá, és menekülnie kell. Hamarosan kiderül, hogy nincs menekvés: a nyomok Hector saját közelmúltjába vezetnek...

Szerintem:
Még tavaly egyik barátom ajánlotta ezt a filmet. Nem vártam tőle semmit, mert még a történetnek sem néztem utána, de ez abszolút nem probléma, mert így még izgalmasabb volt végig nézni. A minap eszembe jutott megint ez a film, alig vártam, hogy ismét megnézzem.
Végül is azt nem írhatom le, hogy két középkorú házaspár nyaralni megy a weekend-házukba és furcsa eseményekre lesz figyelmes a kedves férj? De mégis leírhatom, de ettől még nem lesz érdekes a sztori. Nehéz erről a filmről írni. Nehéz erről a filmről írni, hogy le ne löjük a végét, közepét, elejét. Ott tartottam, hogy Hector, a főszereplő különös dolgokra lesz figyelmes: különös hívások, egy maszkos férfi és egy meztelen nő. Mi a teendő ilyenkor? Elmegy a feleség egy kicsit autóval a vérosba, addig hősünk elmegy megnézni, hogy mi történik, megsebesül, menekülnie kell... és most kezdődnek igazán az események. Egyre jobban bonyolódnak a dolgok, sőt még Hector sem tudja, hogy ő  most az üldöző vagy az üldözött?
De mint tudjuk a spanyolok kitesznek magukért, ha filmekről van szó (például: Rec, 31. kilométer). Most sem csalódtam bennük. Ez a nemzet is bizonyította, hogy tud jó filmeket alkotni, még kis költségvetés mellett is. Mint tudjuk az amerikaiak már el is kezdték másolni a spanyol filmeket. Őszintén meg mondom én először azt hittem, hogy ez a film francia, meglepődtem, mikor olvastam a spanyol neveket. Csak ajánlani tudom mindenkinek ezt a remek filmet! Szeressük a spanyolokat! :-)


Szerintem: 10/10
"Miss K"