2011. július 3., vasárnap

A tébolyultak


Eredeti cím: The Crazies
Magyar címe: Tébolyultak
Rendező: Breck Eisner
Évszám: 2010 
Nemzetiség: amerikai
Műfaj: horror / akció / thriller

Tartalom:
David Dutton seriff Ogden Marshban, a csendes amerikai kisvárosban. Egy napon azonban meglepő és érthetetlen dolog történik, a baseball pályán megjelenik egy férfi, kezében töltött fegyverrel és ölni készül. Aztán újabb furcsaságok sora kezdődik, a barátokkal, szomszédokkal, ismerősökkel, a jól ismert emberekkel. Gyilkosokká és őrültekké válnak. A "kór" megfékezése végett a katonaság karanténba fogja a várost, így annak a maradék néhány embernek, akik még megőrizték józan eszüket, valahogy túl kell élniük az fertőzöttekkel való összezártságot.

Szerintem:
Hallottam erről a filmről egyet s mást. El is kezdtem nézni egy pizza társaságában. Mielőtt neki álltam nézni a filmet nézegettem a IMDB oldalát és észrevettem, hogy az író: Scott Kosar. Valószínűleg szülők, nagyszülők magyarok lehettek. Meg is néztem a filmográfiáját, ahogy elnéztem inkább csak horrorfilmekből vette ki a részét.
Először azt hittem, hogy ez egy zombis film, de szerencsére nem, ezek csak az emberek őrülnek meg.  Tipikus, hogy a filmben van egy esetleg két rendőr, akik a kisváros ügyeit intézik. Jó választás volt ez a helyszín, mivel kisváros, ami általában nyugodt, de itt ha történik valami nagy port kavar és nagy bajt is. De nem tudod észre venni, hogy ki van megőrülve, mert nincsenek eltorzulva, mint a zombik. Csak civilnek látszó emberek lövöldöznek össze-vissza és igen agresszívek lesznek. Már azt sem tudod, hogy kiben bízhatsz és kiben nem.
Tele akció jelenetekkel, sok lövöldözéssel (mert ugyanis az amerikai háztartásban nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy természetes, hogy van valamilyen fegyver a lakásban), üldözéssel, bujkálással, agresszív emberekkel. Körülbelül így lehetne jellemezni ezt a filmet. Végére mág nagyon egy kaptafára ment minden.


Szerintem 6/10
"Miss K"