2011. augusztus 7., vasárnap

4 hónap, 3 hét, 2 nap (100. bejegyzés)


Eredeti cím: 4 luni, 3 saptamâni si 2 zile
Magyar címe: 4 hónap, 3 hét, 2 nap
Rendező: Cristian Mungiu
Évszám: 2007 
Nemzetiség: román
Műfaj: dráma
IMDB: http://www.imdb.com/title/tt1032846/ (7.9/10)

Tartalom:
A történet a kommunizmus végnapjait élő Romániában játszódik, ahol két lány szembesül az elrettentő valósággal: az illegális abortusz minden nyomorával. Noha egyikük csak a barátnőjének akar lelki támaszt nyújtani, és segíteni abban, hogy baj nélkül végbemenjen a törvény által szigorúan büntetett küret, egyre jobban belevonódik az eseményekbe, önkéntelenül is kulcsszereplővé válik.

Szerintem:
Haza is értem időben, hogy megnézzem ezt a filmet. Plakátja alapján azt hittem spanyol, utána meg, hogy francia, aztán meglepetésemre román film. 100. bejegyzésnek mindenképpen valami különleges filmet akartam választani. Ha jól tudom még nem is láttam román filmet. Úgyhogy kíváncsian vártam.
Egy egyetemen vagyunk, vizsgaidőszak van. A lány átmegy egy hotelba, hogy tudjon tanulni, legalábbis erre hivatkozik. A recepciós eléggé kötözködő, türelmetlen és idegesítő. Végül is sikerül a foglalás. Találkozik egy férfival, Felmennek a hotel szobába, ahol a lányt és a férfit a barátnője várja. Mint kiderül egy orvossal konzultálnak a szobába, hogy hogyan tudná elvetetni a gyerekét. Hozzá is kezdenek a dologhoz, ott a hotel szobában. A doktor bizonygatja, hogy már késő elvetetni a gyereket. Ugyanakkor bent van a pakliba, hogy ezért a bűnért az orvos 10 évet is kaphat és a lány is, ha megcsinálják a műtétet. A lány hazudott, hogy hány hónapos terhes, hogy biztosan elvégezze a műtétet. Nincs meg a pénz, a férfi fél, hogy átverik és elkapják. A lány pedig nagyon túl szeretne esni a műtéten. A film érdekessége, hogy az ember azt hinné, hogy a terhes lány a főszereplő ugyanakkor nem is, hanem a barátnője körül forognak az események. Hiszen elmegy a lány otthagyja a barátnőjét a hotel szobába ilyen állapotba. Barátja szüleihez megy születésnapot ünnepelni. De ugyanakkor Otília sem tudja, hogy mi tévő legyen, elmondja barátjának, hogy mi is történt. Ő is retteg, hogy mi lesz, hívogatja barátnőjét, hogy mi van vele. 
Durva film volt! Ezt  a filmet meg kell emészteni, hogy ilyen is van. Főleg a vége a legdurvább, amin lesokkoltam! Nem sűrűn néztem román filmet, de ez megérdemli a 10 pontot.


Szerintem: 10/10
"Miss K"