2011. augusztus 25., csütörtök

Árnyék nélkül


Eredeti cím: Hollow Man
Magyar címe: Árnyék nélkül
Rendező: Paul Verhoeven
Évszám:  2000
Műfaj: thriller / horror / sci-fi
Nemzetiség: amerikai
IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0164052/ (5.0/10)


Tartalom:
A nem mindennapi dráma középpontjában a briliánsan tehetséges, karizmatikus személyiségű, de végtelenül öntelt tudós áll, aki az Egyesült Államok kormánya megbízásából egy szupertitkos kutatást irányít, melynek célja a láthatatlanság szérumának kifejlesztése. Az állatkísérletek sikerétől megrészegült Caine vakmerő módon megszegi a Pentagon parancsát, és saját magán próbálja ki a szert. Számításába azonban hiba csúszik: a folyamat visszafordíthatatlanná válik. Caine, az "árnyék nélküli ember" és beosztottjai, Linda Mckay és Matthew Kensington főhadnagy őrjöngve igyekszik közömbösíteni a szérum hatását. Ám a láthatatlan Caine, akit lelke mélyén megalomániás hajlamok fűtenek, megmámorosodik hatalmától, olyannyira, hogy ettől kezdve semmi sem állíthatja meg ördögi útján. A titkos laboratórium pedig a gonoszság, a félelem és a rettegés birodalmává válik.

Szerintem:
Ezt a filmet legalább 10 éve megszeretném nézni. Most eljött az ideje. Igaz 13-14 évesen sem fűztem hozzá sok reményt. Most már annyira nem emlékszem a filmre, mint anno. Csak arra, hogy Elisabeth Sue és Kevin  Bacon játszanak benne. A magyar film fordításokkal még mindig nem vagyok kibékülve.... Nem vártam oly, nagy lelkesedéssel ezt a filmet, hogy megnézzem, mint tízes éveim elején, de még mindig kíváncsi voltam rá!
Az elején nagyon megijedtem, mert egy kis egér szaladt. Bezárták egy kalitkába. Én meg már alapból, ha egy kalitkát és egy egeret látok, akkor mindig azt hiszem, hogy kígyó van a dologba. De szerencsére nem! Anatómiai szempontból a film érdekesen és nagyon jól van felépítve, bár én sajnos nem értek hozzá, de gondolom nagyon ügyeltek ezekre a dolgokra. A történet eleje számomra érdektelen, de úgy igazán a 30. percnél kezd beindulni. Ilyenkor el is gondolkozik az ember, hogy mit tenne, ha jobbik esetbe 3 napig lenne láthatatlan, de sajnos a kísérlet megbukni látszik a napok csak úgy pörögnek. Hiba csúszott a számítása, így főhősünk nem 3 napig, ha nem sokkal több ideig marad láthatatlan. És ezután szabadul el a pokol! Nem lehet megállítani!
Kicsit "Egyenesen át" érzésem volt a filmmel kapcsolatban, mikor a Kevin Bacon a műtőasztalon feküdt. De lehet, hogy csak miatta, mert ő is szerepelt benne. Nem csalódtam akkorát ebben a filmben, mint gondoltam! Egyébként jó volt, de voltak elég vontatott részek. És te mit tennél, ha láthatatlan lennél?


Szerintem: 6.5/10