2011. december 16., péntek

David Gale élete


Eredeti cím: The Life of David Gale
Magyar címe: David Gale élete
Rendező: Alan Parker
Évszám: 2003
Műfaj: krimi / dráma / thriller
Nemzetiség: amerikai

Tartalom:
David Gale egész életében a halálbüntetés ellen küzdött. Egyetemi előadásokat tartott, könyveket írt, felvonulásokat szervezett. A sors, a nagy játékos azonban különös fordulatot tartogatott számára: a férfi most a siralomházban várja saját kivégzését, mert a texasi bíróság halálra ítélte őt egy kolléganője megerőszakolásáért és meggyilkolásáért. Bitsey Bloom a helyi lap újságírója persze lecsap a témára. De sokkal többet kap, mint egy interjút. Feladatot. A halálraítélt ugyanis elmeséli neki egész életét - és részletesen vall arról az összeesküvésről, amelynek következtében most ártatlanul kell a halálára várnia. Bitsey úgy érzi, egy ártatlan ember élete múlik rajta, és elhatározza, hogy David Gale utolsó instrukciói alapján elkapja és leleplezi az igazi gyilkost. Ha szerencséje van, még mielőtt a professzort a kivégzőkamrába vezetik. De ha kell, utána is küzdeni fog az igazságért...

Szerintem:
Mikor megláttam, hogy Kevin Spacey játszik a filmbe egyből a "Közönséges bűnözők" című remek film jutott eszembe, hogy ezt látnom kell! Szeretem Kevin Spacey filmjeit, még jó párat be kell pótolnom, ami érdekelne.
Hogy is fogalmazzak?! Ez a film eléggé csalóka. Semmi nem úgy van ahogy gondolod. Végén azt hiszed de még sem, ugyanakkor még is csak azt gondolod, hogy a másik lesz a jó. A film durva, de mint tudjuk ez is megtörténhet, tele van beteg emberekkel a Föld nevű bolygó. Számítottam rá, hogy lesz valami csattanó a végén, de nem erre számítottam.
Én egyszer sem láttam, hogy ezt a filmet vetítették volna TV-be, pedig állítólag 2 évente egyszer a TV2-n kiírás nélkül levetítik a filmet. Így elkerüli az emberek figyelmét. Alan Parker, brit rendező híres a nyers, nem mindennapi stílusáról. 


Szerintem: 7/10
"Miss K"